امام‌ جمعه خمین تاکید کرد

بسیج پیش قدم در رفع مشکلات مردم

امام‌ جمعه خمین گفت: در رفع کمبودهای کشور بسیج پای‌کار بوده و در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۵۹۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ حجت‌الاسلام سیدقاسم میرصادقی، امام‌ جمعه خمین در دیدار با بسیجیان شهرستان خمین ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: یکی از عنایات الهی به حضرت امام خمینی (ره)، ملهم شدن آن حضرت به تشکیل و سازمان‌دهی بسیج مردمی بود.

وی افزود: امام راحل (ره) با الهام از آموزه‌های کربلا قیام و انقلاب ش را آغاز کرد و ترس از اسلحه و کشته شدن را در مردم کم‌فروغ ساخت و این هنر امام بود که بسیج مردمی را در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها مشارکت داد، به‌گونه‌ای که اگر آن رشادت‌ها در دوران دفاع مقدس نبود، شاید انقلاب اسلامی به این مرحله از تاریخ نمی‌رسید، خصوصیت دفاع مقدس این بود که فرهنگ جهاد و شهادت را عمومی کرد و در اینجا بسیج جایگاه خود را پیدا کرد.

امام‌ جمعه خمین تصریح کرد: صدور انقلاب اسلامی با نفوذ در فطرت‌ها محقق خواهد شد، در قرآن کریم در آيه 54 سوره «مائده» خداوند بر جهاد در راه خدا و مؤمنانی که رد این راه قدم می‌گذارند اشاره کرده است. امام خمینی (ره) با تکیه بر این آیه و سایر آموزه‌های اسلامی بسیج را پایه‌گذاری کرد، اگر به محتوای این آیه شریف دقت کنیم، می‌بینیم که مضامین آن در بسیج مصداق پیدا می‌کند.

امام‌ جمعه خمین ادامه داد: در روایات اسلامی آمده است که زمانی که این آیه نازل شد، اصحاب از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم پرسیدند که این قوم چه کسانی هستند که ایشان در پاسخ به جناب سلمان فارسی اشاره کردند و فرمودند این مرد و طایفه‌ی او.

حجت‌الاسلام میرصادقی خاطرنشان کرد: هر جا نیاز به کار جهادی بود، بسیج وارد میدان شده است، اگر از تاریخ تأسیس بسیج تا به امروز نگاهی بیندازیم خواهیم دید که این شجره طیبه در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده است، بسیج در رفع کمبودهای کشور پای‌کار بوده و اقدامات آن در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی قابل‌تقدیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار