خبرهای داغ:
صابریون:

۱۹۴ تشکل مردمی در امر به معروف یاری‌گر ستاد استانی همدان هستند

همدان-دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: در استان همدان ۱۹۴ تشکل مردمی در امر به معروف و نهی از منکر ستاد استانی را یاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۵۶۲۲۵
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میثم صابریون در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تویسرکان اظهار کرد: راهبرد ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر براساس فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که تا سال ۹۶ امر به معروف مردم بر مردم بود اما از سال ۹۷ در سیاست ستاد بازخوانی صورت گرفت و رویکرد ستاد مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر از سطح مردم به مردم به امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولین هم افزایش یافت.

وی افزود: در این مسیر آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و مطالبه‌گری مردم در دستورکار ۱۸ عرصه تخصصی حوزه امر به معروف و نهی از منکر در معاونت اجتماعی و حاکمیتی ستاد قرار گرفت که ۱۹۴ تشکل مردمی این مهم را در استان پیگیری می‌کند.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان گفت: در اصل ۸ قانون اساسی یک ماموریت اساسی قانون‌گذار برای نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرها به عنوان یک مجلس محلی بالقوه مصوب کرده که در ماده ۲۰ اصل ۸ قانون اساسی در سه تبصره آمده که در تبصره سوم مصوبات ستاد شهرستان بعد از کار کارشناسی و طی مراحل قانونی و گذر از بوته آرا اعضا برای همه لازم الاجرا است .

وی با اشاره به قدرت قانونی ستاد گفت: اصل ۸ قانون اساسی دارای ۲۴ ماده و ۱۶ تبصره است که یکی از مهمترین تبصره‌های آن  تشکیل شعب ویژه برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در همه شهرهای استان تشکیل شده است و در کنار این موضوع سه سر پنجه شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردمی و شورای امر به معروف و نهی از منکر هیئات، احزاب، مساجد، محلات و اصناف است که در استان تشکیل شده‌اند .

در پایان جلسه سرهنگ طیب فریادرس به عنوان قائم مقام و حسین قمری به عنوان دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تویسرکان معرفی و از زحمات سرهنگ کامران کریمی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات