مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اردل در جمع بسیجیان با تبریک هفته مبارک بسیج از گفت: رعایت تقوا راز موفقیت است چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باشد.
کد خبر: ۹۵۵۶۳۰۵
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام عینعلی علی پور، با تبریک این ایام و آرزوی توفقات بویژه توفیقات معنوی برای جمع حاضر بیان داشت: رعایت تقوا راز موفقیت است، تقوی چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی، گناه و حرام ، گناه است چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی باشد، ماهمواره بایستی،مراقب باشیم،خدای ناظر و شاهد بر فضای حقیقی‌،خدای شاهد بر فضای مجازی هم هست، بنابراین تقوا هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی واجب است.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: امروزه با استفاده های همگانی از فضای مجازی، خطراتی هم وجود دارد،از جمله دروغ پردازی، تهمت، شایعه پراکنی، تخریب و ارتباطات محرم و نامحرم ... براساس حدیث شریف النّظرة سهمٌ من سهام ابلیس مسمومٌ من ترکها للّه لالغیره اعقبه اللّه ایماناً یجد طعمه؛ حضرت اﻣﺎم ﺻﺎدق علیه السلام فرمودند: "نگاه (به نامحرم) تیر زهرآلوده‏ای از تیرهای شیطان است. هر کس آن را برای خدا ترک کند نه بخاطر غیر او، خدا ایمانی به او می‏دهد که مزّه آن را می‏چشد".

وی افزود: چشم، یکی از شریف‌ترین، کارآمدترین و سودمندترین نعمت‌های الهی است، اگر مورد استفاده درست و صحیح قرار گیرد، دروازه ملکوت می‌شود و اگر در مسیر نادرست و انحرافی مصرف شود،دام شیطان و روزنه گناه و سرآغاز فتنه و لغزش خواهد شد.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: ادامه داد: در حدیث شریف "لَیْسَ فِی الْبَدَنِ شَیْءٌ أَقَلَّ شُکْرا مِنَ الْعَیْنِ فَلَا تُعْطُوهَا سُۆْلَهَا فَتَشْغَلَکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ" حضرت علی علیه السلام فرمودند"در مجموعه بدن شما، ناسپاس‌تر از چشم عضوی نیست، پس هرآنچه می‌خواهد پاسخش ندهید؛ زیرا شما را از یاد خداوند عزّ و جلّ باز می‌دارد."

حجت الاسلام علی پور، به لزوم استفاده بهینه از فضای مجازی برای جهاد تبیین و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با حکمت و درایت بالای خویش بر اهمیت جهاد تبیین به ویژه در عرصه رسانه و فضای مجازی تأکید فرمودند چرا که از جمله مهم‌ترین الزامات موفقیت در جنگ ترکیبی، همین جهاد تبیین در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی باید بتواند نیازهای واقعی و مشروع مردم را در بستری پرسرعت، امن و برخوردار از بالاترین حدسلامت فراهم کند،دراین راستا وبرای ناکامی دشمنان و پاسخگویی به شبهات،مقابله باتهاجم فرهنگی، جلوگیری از به خطرافتادن حریم خصوصی،خانواده،حقوق افرادجامعه،جهادتبیین،بیان و معرفی دستاوردهای بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی، اساتید، مربیان و مبلغین باید تلاش مضاعف از فضای مجازی بیشترین استفاده را ببرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار