خبرهای داغ:

473 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از ابتدای سال 1402 آزادسازی شد

تبریز- دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در هشت ماه نخست سال جاری 1529 مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در استان آذربایجان شرقی انجام شد که در نتیجه آن 473 هکتار آزادسازی شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۷۸۶
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری 1529 مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و اعاده به وضع سابق اراضی کشاورزی انجام شد که در نتیجه آن 473 هکتار آزادسازی شد.

وی ادامه داد: از این تعداد قلع و قمع، 129 مورد به استناد احکام صادره صورت گرفته است که در نتیجه آن 401 هکتار آزادسازی شده است و یک هزار و 400 مورد نیز به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت گرفته است که در نتیجه آن 72 هکتار آزاد سازی شده است.

محبوبعلیلو اضافه کرد: از ابتدای سال 1402، 3 هزار و 259 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مساحت 153 هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی شد که اقدامات قانونی برای برخورد با این موارد در دست انجام است.

وی از آزادسازی 15 هکتار از اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری در شهرستان تبریز خبر داد و گفت: طی اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج شهرستان تبریز، ۱۳۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و اعاده به وضع سابق شد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ اراضی کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی مردم به صورت جدی در دستور کار مراجع قضائی استان قرار دارد، گفت: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به ‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز افزود: اراضی کشاورزی منبع تولید است نه کالای سرمایه ای بنابراین نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه ای است باید عوض شود و اراضی کشاورزی در محور تولید و تامین امنیت غذایی مردم باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها