خبرهای داغ:
امام جمعه میانه:

فرزندآوری ضامن قوام خانواده و سلامت جامعه است

تبریز- امام جمعه میانه در همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: فرزندآوری ضامن قوام خانواده و سلامت جامعه است.
کد خبر: ۹۵۵۶۷۸۷
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدسعید رشادی سلامت خانواده و جامعه را در گرو فرزندآوری عنوان کرد و گفت: فرزند مایه شادابی خانواده و نشاط قلبی والدین هستند.

   وی با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا برای رسیدن به آمالشان هم از لحاظ اقتصادی، هم علمی، هم بهداشتی و روانی، نیازمند خانواده‌هایی با تعدد فرزندان و جامعه‌ای پرجمعیت هستند، خانواده‌ها را اولین بهره‌برداران طرح جوانی جمعیت دانسته و افزود: افسردگی در خانواده‌های پرجمعیت، کمتر؛ زندگی، شیرین‌تر؛ و ارتباطات خانوادگی، بیشتر است و در خانواده‌های پرجمعیت، مدیریت فرزندان توسط والدین بهتر شده و مشکلات تربیتی کاهش می‌یابد.

   خطیب جمعه میانه متذکر شد: دین اسلام حامی فرزند بیشتر است و این در حالی است که تمامی آموزه‌های دینی ما بر اساس عقل و منطق استوار است نه احساسات پس فرزندآوری، یک امر عقلی و منطقی است.

   حجت‌الاسلام رشادی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب برای فرزندآوری در کشور خود و کاهش آن در کشورهای دیگر، یادآور شد: آنها تجربه تلخ آسیب‌های ناشی از کاهش جمعیت را بصورت ملموس درک کرده‌اند و به همین خاطر است که همواره مبلغ فرزندآوری از رسانه‌های خود هستند اما برای آسیب زدن به کشور ما، نسخه فرزند کمتر زندگی بهتر را می پیچند.

   همایش مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با مشارکت بسیج خواهران و شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات هلال احمر میانه برگزار شد و در پایان، تعدادی از مادران شاغل دارای بیشتر از ۴ فرزند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار