امام جمعه شهرستان دشتستان:

فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم

حجت الاسلام حسن مصلح در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در شهر برازجان گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۱۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، امام جمعه دشتستان در حاشیه برپایی نمایشگاه کتاب بیان کرد: بحث کتاب یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی و رشد جامعه است و قطعاً در هر جامعه‌ای به کتاب چه در نوشتار و یا کتابخوانی و همچنین تبلیغ کتاب توجه بیشتر شود نشانه رشد فرهنگی آن جامعه است.
حجت الاسلام حسن مصلح با بیان اینکه در آموزه‌های دین اسلام نیز به مطالعه و کتابخوانی توصیه شده است گفت: همه همت اولیای دین اسلام بر این بوده است که بندگان خدا را به طرف روشنایی کتاب رهنمون کنند.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم افزود: باید درمکان‌های فرهنگی و مساجد، فرهنگ کتابخوانی نهادینه شود.
امام جمعه دشتستان با تقدیر از تلاش‌های مدیر نمایشگاه عنوان کرد: متأسفانه نسل جدید تنها به کتاب‌های درسی اکتفا می‌کنند، اما برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در دانش‌افزایی و آگاهی‌بخشی و انتقال علم و فرهنگ به نسل‌های جدید نقش‌آفرین باشد.
حبیب قاسمی خادم یار رضوی و مدیر نمایشگاه افزود: این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی دایر شده شامل سه هزار عنوان کتاب با موضوعات تاریخی، مذهبی، ادبی، روان شناسی، کودک و نوجوان، بومی و… می‌باشد و تنوع کتاب‌ها بسیار خوب و با تخفیف است.
حبیب قاسمی، خادمیار رضوی یکی از نویسندگان و شاعران استان بوشهر دارای بیش از ۲۲ عنوان کتاب چاپ شده و ۱۵ اثر آماده چاپ است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات