آیین اختتامیه مرحله استانی سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی بسیجیان در کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۶۹۸۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،حجت الاسلام شاهمرادی مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان دراختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی بسیجیان برگزار شد گفت:سی و دومین مسابقات قرآن بسیج یک ویژگی شاخص داشت مسابقات امسال بزرگترین و فراگیرترین مسابقات تاریخ جهان اسلام بوده است هنوز در تاریخ جهان اسلام نه تنها در ایران در دیگر کشورها سابقه نداشته است که در یک سال ۷۳۱ هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن بسیج شرکت کنند.

وی افزود:استان کرمان با ۵۹هزارو ۴۰۰شرکت کننده توانست به تناسب جمعیت رتبه نخست کشور را در میزان افرادی که در این مسابقات شرکت کردند را به خود اختصاص بدهد.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد:شاید حوادث وجسارت هایی که به ساحت قرآن  در شش ماهه اول سال توسط دشمنان کینه توز صورت گرفت باعث شد و بر خود واجب دانستیم که در این قضیه یک اقدام مطلوبی صورت بپذیرد و برای خود ما هم بسیار جای شکرگزاری دارد که یک ظرفیت عظیمی در درون استان داشتیم.

حجت‌الاسلام شاهمرادی گفت:امسال مسابقات قرآن  بسیج چند ویژگی شاخص داشت در سه حوزه ، حوزه فردی، حوزه گروهی و حوزه خانوادگی در حوزه فردی ۳۵ رشته در مسابقات شرکت کردند امروز فراگیری رشته‌ها و تنوع رشته‌ها در حدی بود که افراد در هر سطحی می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند  ۳۵ رشته هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران و در رده‌های سنی بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال را داشتیم این یکی از ویژگی‌های شاخص بود.

وی افزود:در حوزه خانوادگی ،کل خانواده در مسابقات شرکت می‌کردند و در بخش گروهی هم موفقیت‌های خوبی داشتیم.

مسئول معاونت تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: اما نکته‌ای که مهم است و حائز اهمیت است مسابقات در سطح بین مسجدی شروع شد که مرحله اول بین مساجدی بود و درمرحله شهرستانی ۲۳شهرستان استان و در مرحله ناحیه ای هم ۲۴ناحیه مسابقات برگزار شد که از این جمعیت ۳۲۸ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند امروز آیین اختتامیه برای ۱۰۶ نفر از برترین‌های مرحله استانی در حوزه فردی ودر حوزه خانوادگی یک خانواده برتر و در حوزه گروهی هم دو گروه برتر است که بعضی از رشته‌ها به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام شاهمرادی گفت:حوزه قرآن در بحث بسیج منتهی به مسئله مسابقات نمی‌شود ما در سطح شهرستان‌هایمان ۲۴ دارالقرآن را داریم و در بعضی از پایگاه‌ها که مستعد هستند واحد قرآنی شکل گرفته است که فعالیت‌های مستمر در طول سال دارند و اردوهای جهادی قرآنی را برای مناطق محروم داریم .

وی افزود:امروز برای چهارمین سال آیین رونمایی از پوستر پویش هزاران ختم قرآن هدیه به روح مطهر شهدا و خاص سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی  را داریم ما در سال اول توانستیم ۳۴۰۰ ختم قرآن  و در سال دوم ۷۶۰۰ ختم کل قرآن و در سال گذشته هم حدود ۵ هزار ختم کل قرآن را داشتیم  امسال برنامه‌ریزی ما بر این است که با افتتاحیه‌ای که امروز انجام می‌شود و امیدوارم که صدا و سیما و رسانه‌ها جامعه و آحاد ملت بزرگ ایران در این قضیه مارا یاری کنند و که بتوانیم این امر را به مرز حداقل ۱۰ هزار ختم کل قرآن برسانیم.

در پایان مراسم ازطرح پویش هزاران ختم قرآن کریم به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رونمایی شدو از افراد برگزیده قرآنی تجلیل شد .

ارسال نظرات