آیت‌الله اراکی در یادواره شهدای طلبه و نکوداشت علمای ساوجی؛
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایمان، علم و جهاد سه معیار برتری انسان است، و علما از هر سه معیار برخوردارند و بزرگداشت آنان به معنای تکریم مقام ایمان، علم و جهاد است.
کد خبر: ۹۵۵۷۶۰۶
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ آیت‌الله محسنی اراکی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه گذشته در یادواره شهدای طلبه و نکوداشت علمای ساوجی در مسجد انقلاب ساوه گفت: برای شناخت و تفاوت مؤمن از غیرمؤمن، لازم است که راجع به مؤمن شناخت پیدا کنیم تا خود بتوانیم تفاوت بین مؤمن و غیر مؤمن را درک کنیم.

وی بیان کرد:‌ ایمان نیرویی است که در مؤمن ظهور می‌کند و ما تا مؤمن را که ظرف ظهور‌ ایمان است به‌درستی نشناسیم، نمی‌توانیم به این نیروی معنوی، شناخت عمیق پیدا کنیم. حقیقت‌ایمان را باید در فرد مؤمن واقعی مشاهده کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بزرگداشت شهدا یادمان شخص و شخصیت‌ها نیست بلکه گرامیداشت معیارهای برتر است و ارج نهادن به این ارزش‌ها از آموزه های اسلامی و انقلابی است.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه جهادگران، هر کدام از معیارهای الهی را داشته باشند نزد خداوند و جامعه مورد احترام و توجه هستند، افزود: شهدا و خانواده های آنان از جمله این جهادگران هستند که جان و عزیزترین دارایی خود را برای آزادی، آرامش و امنیت جامعه و برقراری ارزش های متعالی الهی تقدیم کرده اند.
وی با بیان اینکه شهدا و نیروهای جان برکف انتظامی و امنیتی که در اغتشاشات سال گذشته جان خود را در مسیر امنیت کشور دادند، نیز در این مسیر قرار دارند، یادآور شد: این شهدا در اوج اقتدار به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند چراکه مقابل تخریب و توهین اغتشاشگران و آشوبگران با دستانی خالی ایستاده بودند.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: گرامیداشت علمای صالح منشاء نزول رحمت و برکت است. علما امر خدا و علوم الهی را به مردم یاد می‌دهند و نکوداشت آنان امری ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار