همایش سالانه فرماندهان و مسئولین بسیج مهندسین صنعت و معدن در سازمان انرژی اتمی

اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمنان کارآمدی نظام را نشانه گرفته‌اند که با توجه به این وضعیت بسیج باید از سازماندهی متناسب برخوردار باشد
کد خبر: ۹۵۵۸۱۱۰
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور، دکتر مجتبی اصغری، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور گفت: مردم مظلوم غزه اکنون در شرایط سختی به سر می‌برند که انشاالله با مقاومت و صبر آن‌ها شاهد نابودی رژیم سفاک اشغالگر قدس خواهیم بود.

مجتبی اصغری ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج بیان کرد: در مجموعه بسیج کشور شاهد تبلور دو خصوصیت بارز هستیم، نخست خودسازماندهی که از شروع جنگ تحمیلی آغاز شده و تاکنون این روند ادامه داشته است و در طول این سال‌ها نیرو‌های بسیجی در دوران جنگ و دفاع مقدس، سازندگی و محرومیت‌زدایی، مواجهه با پیامد‌های بیماری کرونا، کمک مومنانه و نیز در زمان رخ دادن بلایای طبیعی به صورت چشمگیر اقدام به نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمنان کارآمدی نظام را نشانه گرفته‌اند که با توجه به این وضعیت بسیج باید از سازماندهی متناسب برخوردار باشد

اصغری تاکید کرد: بسیج دنباله مردمی دستگاه‌های دولتی است و در سازمان انرژی اتمی ایران باید تبدیل به دنباله نخبگی، مردمی شود. در حقیقت بسیج باید نقطه اتصال نخبگی مردمی به این سازمان باشد. برای نمونه اگر قرار است شرکت‌های دانش‌بنیان با مجموعه صنعت هسته‌ای و سازمان انرژی اتمی ایران، ارتباط بگیرند این خواستگاه می‌تواند از طریق بسیج باشد و سازماندهی نخبگی باید در مراکز بسیج انجام شود. مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور گفت: سازمان انرژی اتمی ایران، مجموعه مهندسی است که در لبه دانش کار می‌کند و باید شرایطی فراهم شود تا حضور نخبگان در پایگاه‌ها و کانون‌های تخصصی بسیج این سازمان پررنگ‌تر و معنادار شود و همچنین باید ساختار کانون‌ها و هیات‌های اندیشه‌ورز تشکیل شود و شناسایی مسایل را در اولویت قرار داده و کارگاه‌های موضوعی تشکیل دهند تا بسیج سازمان انرژی اتمی ایران و سایر مراکز بسیج در کشور بتوانند به نقش آفرینی در زمینه اهداف گام دوم انقلاب بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج باید روحیه مطالبه‌گری خود را حفظ کند، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به سرریز دانش در سازمان انرژی اتمی ایران داشت، زیرا بخشی از دانش انباشته در این سازمان قابلیت تسری به سایر سازمان‌ها را دارد و به سرریز دانش عمومی در کشور کمک می‌کند.

اصغری با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت سبب کسب دستاورد‌های خوبی شده است؛ گفت: با برگزاری و تقویت اردو‌های راهیان پیشرفت می‌توانیم شاهد اجرایی شدن بهتر اهداف گام دوم انقلاب اسلامی باشیم. خلاصه شدن شاخص‌های کلی بسیج در بصیرت، جانبازی و ایثارگری فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج سازمان انرژی اتمی ایران در این مراسم اظهار کرد: بسیج مولود انقلاب سید‌الشهدا و مولد انقلاب اسلامی ایران است.

ارسال نظرات