زنجان _ رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان گفت:مهمترین هدف سازمان نظام پزشکی ارتقاء بخشیدن به کلیه امور پزشکی است .
کد خبر: ۹۵۵۸۷۵۸
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

مهمترین هدف سازمان نظام پزشکی ارتقاء بخشیدن به کلیه امور پزشکی است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ به مناسبت هفته بسیج دکتر محمد محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در دفتر خبرگزاری بسیج استان حضور یافت و از زحمات این رسانه در انعکاس اخبار استان قدردانی کرد.

در این دیدار دکتر محمد محرمی، رئیس سازمان نظام پزشکی زنجان و رئیس شورای هماهنگی استان زنجان در این دیدار با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی بزرگترین سازمان صنفی مستقل و دارای شخصیت حقوقی است که اهداف خاصی را دنبال می‌کند، افزود:هدف این سازمان تلاش در جهت تحقق بخشیدن به ارزش‌های عالی اسلامی در کلیه امور پزشکی، تلاش در جهت پیشبرد و اصلاح امور پزشکی، مشارکت در جهت ارتقای سطح دانش پزشکی، حفظ و حمایت از حقوق بیماران، حفظ و حمایت از حقوق صنفی شاغلان حرف پزشکی، تنظیم روابط شاغلین حرف پزشکی با دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت حسن اجرای موازین و مقررات و قوانین مربوط به امور پزشکی از جمله رسالت‌ها و اهداف مهم سازمان نظام پزشکی است.

وی تصریح کرد:شورای عالی نظام پزشکی به‌منظور اجرای هرچه بهتر وظایف سازمان مقرر در این قانون کمیسیون‌های تخصصی مشورتی تشکیل داده است که نوع کمیسیون و ترکیب و نحوه کار آن‌ها طبق دستورالعمل می‌باشد که توسط رئیس‌کل سازمان تهیه و به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی دارای چندین معاونت است، گفت: ذیل این معاونت‌ها چند کمیته و کمیسیون فعالیت دارد که معاونت انتظامی جز مهم‌ترین‌ها محسوب می‌شود که رسالت این کمیته رسیدگی به شکایات مردم از جامعه پزشکی بابت قصورات و همچین نواقص و مشکلاتی که در فرایند درمان اتفاق می‌افتد و این مشکلات هر جای این استان اتفاق بیفتد کمیته انتظامی پی‌گیری می‌کند.

محرمی با اشاره به معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی، گفت: ارتقاء سطح دانش پزشکان هدف اصلی این معاونت است و اکنون ۱ هزار و ۵۰۰ عضو پروانه دار در استان در حال فعالیت هستند که شامل حرف پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، علوم آزمایشگاهی، ماماها، فیزیوتراپیست‌ها و …؛ که دفتر کار دارند و ذیل سازمان نظام پزشکی فعالیت دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان اذعان کرد:در کنار معاونت انتظامی، شورای حل اختلاف پزشکی نیز وجود دارد که زیر نظر دادگستری فعالیت دارد و کاملا قانونمند و براساس آیین‌نامه و ضوابط‌ها است و از پزشکان حاذق در حرف مختلف در این شورای حل اختلاف حضور دارند و شکایاتی که جنبه جرمی ندارد در این کمیته‌ها بررسی و رسیدگی و حل می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کمیسیون تخصصی و مشورتی ۱۶ کمیته دارد که شامل کمیسیون فنی، آموزشی و مهارتی و پژوهشی، کمیسیون طرح و لوایح و آیین نامه و ضوابط، کمیسیون گردشگری طب اعتیاد و مکمل، کمیته پزشک خانواده، کمیته صلاحیت بالینی و……کمیسیون‌های تخصصی و مشورتی هستند که در کنار معاونت‌ها به صورت صنفی به مسائل و مشکلات در جامعه در حوزه پزشکی مطرح است رسیدگی می‌شود.

محرمی با بیان اینکه قصورات پزشکی اجتناب ناپذیر است، افزود:هر زمان و هرکجا تخلفی صورت بگیرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و از هیچ قصوری به راحتی عبور نخواهیم کرد و سازمان نظام پزشکی با تمام دقت این مسائل را بررسی می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از پزشکان افتخار عضویت در سازمان بسیج جامعه پزشکی را دارند، ادامه داد: خوشبختانه همکاری‌های تنگاتنگی میان پزشکان و گروه‌های جهادی وجود دارد و هر زمان نیاز بوده این پزشکان در گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند و مفتخریم پزشکان و متخصصان داخلی، زنان و زایمان، قلب، دندانپزشکان و مشاوره و…… با شوق و اشتیاق در مناطق محروم استان حضور پیدا می‌کنند و از هیچ کمک مالی و معنوی دریغ نمی‌کنند.

محرمی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج زنجان؛ در خصوص علت نبود کارتخوان در برخی مطب ها؟ گفت:مشکلات در تمامی اصناف وجود دارد و صنف پزشکان هم از این موضوع مستثنی نیستند.

وی ادامه داد:در خصوص مسئله نبود دستگاه‌های کارت خوان در مطب پزشکان و گریز از مالیات شکایاتی صورت گرفت که بلافاصله این موضوع را رصد کردیم و طبق آمار اعلامی بسیاری از اطلاعات اشتباه بوده، اما منکر آن نیستیم و همکاران ما انگشت شمار از دستگاه کارت خوان استفاده نمی‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه صنف پزشکان خوش حساب‌ترین صنفی است که مالیات را به موقع پرداخت می‌کنند و نمی‌توان اشتباه برخی پزشکان که تعداد بسیار جزئی هستند را به حساب سایر پزشکان نوشت، خاطرنشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری فرار از مالیات جرم است و ما به آن اذعان و باور داریم و پزشکان ما نیز به این مسئله به طور جد می‌پردازند.

محرمی با بیان اینکه این وظیفه خطیر برعهده رسانه است که اجازه ندهند اعتماد مردم به پزشکان ذره‌ای کاسته شود، تاکید کرد:خوشبختانه علم پزشکی بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم این پیشرفت روند مثبتی داشته باشد تا افتخاری برای ما ایرانیان باشد.

ارسال نظرات