خبرهای داغ:
سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجسمه آزادی آمریکا را باید شکست و متمدن بودن دولت‌های اروپایی حامی رژیم صهیونیستی را باید زیر سوال برد.
کد خبر: ۹۵۵۸۷۹۸
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مشروح بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان استان قم بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِكَ مَا عَلَيْهِمْ مِنْ سَبِيلٍ
و هر کس پس از ظلمی که بر او رفته انتقام طلبد، بر اینان هیچ گناه و مؤاخذه نیست.

در روزگاری هستیم که حقوق بشر حاکم بر روابط تمدن‌ها و مبارزه با خشونت طلبی علیه انسان‌ها علی‌الخصوص زنان، یک آرمان مهم اجتماعی قابل افتخار به شمار می‌آید و دولتمردان و حاکمان سرزمین‌های غربی به هویت زن خود و به حقوق زنان خود می‌بالند.

در قرن بیست و یک به اصطلاح آزادی و مدرنیته، درست ۵۰ روز است که زنان در یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین سرزمین‌های جهان در باریکه غزه در شدیدترین و فاجعه بارترین شرایط زیستی و انسانی قرار دارند.

بی‌سابقه‌ترین خشونت‌های ممکن علیه این زنان در طول ۵۰ روز توسط قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین دولت‌های دنیا صورت گرفته و هیچ سازمان و نهاد حقوق بشری در راستای اهمیت این موضوع قدمی برنداشته است.

۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان در جوامع بین المللی است، این در حالیست که ما این روزها شاهد وحشتناک ترین اتفاقات ممکن علیه بانوان فلسطینی بوده‌ایم که برای ساده‌ترین حقوق انسانی خود در حال دست و پا زدن هستند.

بی‌شک ظلم پایدار نمی‌ماند و خون و مقاومت و فریاد مظلوم عاقبت پیروزی حق را رقم خواهد زد، اما آیا بعد از این جنگ نابرابر، فلسفه حقوق بشر انسانی قابلیت بقا خواهد داشت؟! کدام علم اجتماعی و کدام عدالتِ قانونی می‌تواند این حجم خشونت را علیه مادران، زنان، دختران، بانوان و کودکان توجیه کند؟!

بعد از این جنگ باید به دنبال این باشیم که ساده ترین حقوق و آرمان‌های انسانی را در دانشگاه‌ها و اجتماعات دنیا جا بی‌اندازیم.

این روزها فلسطین، تجربه‌گر یکی از فجیع‌ترین جنگ‌های طول تاریخ خاور میانه بود و زنان و کودکان در صف اول و خط مقدم قربانیان این جنگ نابرابر، در حالی که تمامی این وقایع در سکوت بی‌رحمانه جامعه جهانی رقم خورد.

باشد که خداوند دست یاری خودش را از سر مظلومین بر ندارد و ظالمان را به سزای عملشان برساند.

زنده باد مقاومتی که جاری در رگ و خون مادران فلسطینی است، مقاومتی که ارث رسیده از بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا سلام الله علیهاست و تا خون در رگ بانوان مسلمان جاری است ادامه دار خواهد بود. نبض بانوان مسلمان ما با شعار ایستادگی و مقاومت می‌زند ... شعاری که معادلات مادی و تمدنی ابرقدرت‌های دنیا را زیر سوال برده است و رقم زننده نظمی جدید در جهان خواهد بود، نظمی که در آن بانوان مسلمان ایران و جهان پرچم حقیقت را برافراخته می‌کنند و فریاد عدالت‌خواهی و آزادی را با خون خود و فرزندانشان سر خواهند داد.

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)

ارسال نظرات
آخرین اخبار