خدیجه ندرخانی فرمانده پایگاه زکیه، به همراه گروهی از کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از کتابخانه فرهنگ روستای بیدگنه در آنجا به گفتگو با کودکان و نوجوانان پرداخت.
کد خبر: ۹۵۵۹۰۱۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ خدیجه ندرخانی فرمانده پایگاه زکیه به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی به همراه گروهی از کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از کتابخانه فرهنگ روستای بیدگنه و مطالعه کتاب، به گفتگو با کودکان و نوجوانان پرداخت.

خدیجه ندرخانی گفت:کتاب منبع غنی از اطلاعات است بطوریکه که انسان با خواندن کتاب، چشمان بصیرتش به سوی دانایی و آگاهی گشوده می‌شود و در او سبب روشن شدن قدرت تفکر و اندیشیدن میشود.

وی ضمن اشاره به اهمیت کتاب خواندن افزود: کتاب خواندن فواید بسیار وسیعی برای جسم و روح انسان دارد که از مهمترین آنها میتوان به: تقویت حافظه، افزایش تمرکز و قدرت تخیل، تقویت حواس پنجگانه، پیشگیری از افسردگی و زوال عقل اشاره کرد.

این فرمانده پایگاه ضمن تاکید بر اهمیت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای ترویج فرهنگ اصیل و کهن کتابخوانی است که کودکان و نوجوانان سهم عظیم و موثری  در ترویج این فرهنگ گرانقدر دارند.

او خاطرنشان کرد: یک جامعه با حضور افراد باسواد و آگاه است که شکل گرفته و با کمک آنها پیشرفت میکند، که اگر این فرهنگ اصیل میان آنها رواج پیدا کند، افراد آن جامعه دید وسیع و عمیقی نسبت به اتفاق و موضوعات پیرامون خود پیدا کرده و باعث افزایش قدرت تحلیل آنها شده و در نهایت باعث پیشرفت کشور در زمینه های مختلف همچون: سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، می‌شود.

وی تصریح کرد: مطالعه کتاب همواره عاملی موثر در پیشرفت دانش و آگاهی بوده و آنچه که امروزه افراد به عنوان کتاب در دست می‌گیرند و آن را مطالعه میکنند حاصل تلاش و کوشش افراد آگاه و دانایی است که دانش و تجربیات خود را در قالب کتاب به ما معرفی میکنند. که وظیفه ما در برابر تلاش های آنها حفظ و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

او خاطرنشان کرد: انسان ها با مطالعه کتاب قدرت ذهنی خود را ترمیم و پرورش، و گاهی استراحت میدهند و از محصولات ذهنی خود برای مقابله با چالش و مشکلات زندگی بهره میبرند.

خدیجه ندرخانی در انتها ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتاب اولین و آخرین دوست مفید برای انسان هاست که همواره آن را در جهت پیشرفت و ترقی یاری میکند.

 

خبرنگار: نگین‌حاجی‌حسین‌‌‌

ارسال نظرات
آخرین اخبار