نشست روشنگری بر مبنای بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی و باسخنرانی معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، به مناسبت هفته بسیج، در پایگاه شهیدان شفیعی زاده محله چهار صد دستگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۱۲۸
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، در این برنامه سخن خود را با بیانات امام خمینی(ره)، آغاز کرد و گفت: مردمی که در خط اسلام ناب محمدی هستند و با پول پرستی، تحجرگرایی و استکبارستیزی مخالف اند، آحادشان باید بسیجی باشند.

خورشیدی افزود: اگر کسی اسلام را قبول دارد و مسلمان باشد، باید بسیجی باشد، اگر ما نتوانستیم موفق باشیم و مردم بسیجی شوند یعنی موضع گیری درستی درباره این اتفاقات نداشتیم.

وی گفت:چگونه میتوان تهدید را به فرصت تبدیل کرد و چه نقطه قوت اساسی در وجود این شاکله است؟، فرمانده کل قوا منطق بسیج وحقیقت اصلی آن را تبدیل تهدید به فرصت می دانند و وجود اورانیوم غنی شده، انقلاب در بدنه بسیج یعنی عنصر اخلاص.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز گفت: تا زمانی که بسیج تکیه به اخلاص داشته باشد و آن را بالاترین سرمایه بداند، این بسیج تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند، اگر حرکت بسیج به سوی انقلاب و آرمان های انقلاب نباشد، خطرناک و هر زمان که بسیج به سمت و سوی آرمان های انقلاب پیش رفت، موفق است.

وی ادامه داد: حرکت آرمانی به سمت تمدن اسلامی که قطعه کوچک آن حیات طیبه اسلامی است و حیات طیبه اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری یعنی افراد در جامعه آزادی اندیشه داشته باشند، هر زمانی‌که مشکلات مالی قبل از معنوی برطرف شد، مبانی و تفکر اسلامی شکل می گیرد.

خورشیدی اظهارداشت: مبانی اقتصادی در اسلام اول توصیه به کشاورزی، دوم تجارت، سوم قرض حسنه و‌ در آخر به کمک مومنانه اشاره دارد، اول مردم را‌ تشویق می کند، به سمت شغل بروند و سپس قرض حسنه بدهند.

وی با اشاره به نامه ۲۴ نهج البلاغه، بیان کرد: ما باید کاری کنیم، هیچ بسیجی بیکار نباشد، اگر این کار درست شود، همه کارها درست می شود، اگر ما بسیجی را از نظر مادی و دینی سرمایه دار نکنیم، باید جواب گو باشیم، اگر می‌خواهیم نظمی در محل ها ایجاد کنیم، با عقلانیت اسلامی پررنگ می شود، زیباترین چهره عقلانیت اسلامی پیاده روی اربعین است، شور رسیدن به مقصد و معنویت.

خورشیدی درادامه عامل وحدت در یک مسجد، محله و ساختمان را از دیدگاه شهید سلیمانی افراد منزه می داند و آن افراد جامعه را منزه می کنند، امروز هر بسیجی ما با عنصر اخلاص باید جلودار باشد و تبدیل به مطاف شود، مثل فرماندهان دفاع مقدس که جنگ را تبدیل به منطقه مطاف کردند، شهید احمدکاظمی، شهید مهدی زین الدین و ...

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز گفت: شاخصه تمدن اسلامی عبارت است از مادیات همراه معنویات در دین، علم همراه با اخلاق و سیاست همراه با عدالت در این حرکت تمدنی، باید برتولید فکر براساس عقلانیت و پرورش انسان براساس عقلانیت توجه داشت؛ حال اگر بخواهیم این امور را انجام بدهیم، چه باید بکنیم و مشکل کجاست؟

گفتنی است، در پایان برنامه از نخبه علمی پایگاه شهیدان شفیعی زاده، فرناز سادات فتاحی و فرماندهان پایگاه‌های تابعه، تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها