کد خبر: ۹۵۵۹۱۴۹
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در کنارک ؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در کنارک جلسه پیشگیری از اعتیاد برای بسیجیان حوزه حمزه سیدالشهداء پایگاه شهید آفرین شهریار
در این مراسم فرمانده حوزه حمزه سیدالشهدا ضمن تبریک هفته بسیج انگیزه های گرایش به اعتیاد در بین خانواده ها اشاره کردو افزود: دوران بلوغ و نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی به شمار می رود. در این دوره ی سنی خصوصیاتی از قبیل تشخص طلبی ، اعلام استقلال ، مخالفت جویی ، خودنمایی ، تبعیت از گروه های مرجع و ده ها صفت دیگر بروز می کند. دوره جوانی زمان بحران و شورش است. جوان با دارا بودن ویژگی خاص خود به دنبال هیجان است و در این راه اغلب به بیراهه کشیده می شود.
یونس شناور فرمانده حوزه حمزه سیدالشهدا در بین بسیجیان پایگاه شهید آفرین شهریار در ادامه گفت:نتایج بررسی ها نشان می دهد که نوجوانان و جوانان ، بیشتر از گروه های سنی دیگر در معرض خطر اعتیاد قرار می گیرند.
وی در پایان به عدم تشخیص و انتخاب نادرست دوستان ناباب پرداخت و تصریح کرد:برخی از افراد سست عنصر و بی اراده وقتی می بینند دوستانشان با مصرف مواد مخدر نگرانی ها و گرفتاری های روحی خود را خاموش می کنند ، و حالت آرامش و شادی موقتی به دست می آورند، از روی کنجکاوی ترغیب می شوند تا با چند بار مصرف ، حالتی مانند آنان به دست آورند. اما همین گرایش موقت موجب اعتیاد می گردد و یک عمر بدبختی و پشیمانی را در پی می آورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار