آقای زمردیان، دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت گفت: رویداد بزرگ کنگره شهدای غریب اسارت از چهارمحال و بختیاری و شهر فرخشهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۴۳
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آقای زمردیان در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری افزود: قرار است ۳۲ اجلاسیه استانی و همچنین تعداد زیادی کنگره شهدای اسارت غریب در شهرستان‌های کشور برگزار شود که این رویداد بزرگ از استان چهارمحال و بختیاری و شهر فرخشهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: ‎یکهزار و ۳۳۲ شهید دوران اسارت در کشور شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۷۰۴ شهید به طور کامل شناسایی شده‌اند، اما اطلاعات کاملی از دیگر شهدا در دست نداریم.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت گفت: هر ساله در مناسبت‌ها و یادواره‌های شهدا یاد و خاطره شهدای دوران اسارت نیز گرامی داشته می‌شود، اما بنا بر اهمیت موضوع و نظر شخص رئیس‌جمهور، مقرر شد تا در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور که شهید دوران اسارت تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند این رویداد برگزار شود.

زمردیان تصریح کرد: برای اجرای مطلوب کنگره‌های استانی و شهرستانی دستورالعمل ۲۱ گانه تعریف و به تمام استان‌ها ابلاغ شده است.

دبیر کنگره شهدای غریب فرخشهر نیز در این نشست از آمادگی این شهرستان برای برگزاری کنگره شهدای غریب خبر داد و گفت: از ۱۴ شهید غریب اسارت استان، سه شهید از فرخشهر است که همین موضوع سبب شد تا این شهرستان به عنوان نخستین نقطه‌ای باشد که در آن کنگره شهدای غریب اسارت برگزار می‌شود.

آقای موسوی با اشاره به اینکه این کنگره از ابتدای سال فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون پژوهش‌های زیادی در خصوص شناسایی شهدای دوران اسارت انجام شده است، اظهار داشت: برای حصول نتیجه نیاز به هم‌افزایی بین دستگاهی نیز وجود دارد.

ارسال نظرات