مربی حلقه صالحین جوانان و نوجوانان پایگاه فارسان با تاکید بر تکریم و بزرگداشت ایام فاطمیه گفت: تکریم ایام فاطمیه بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند شروع یک انقلاب، استواری و یک فرهنگ جدید باشد.
کد خبر: ۹۵۵۹۴۳۳
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ مربی حلقه صالحین جوانان و نوجوانان پایگاه بیت الزهرا فارسان، در جمع بسیجیان فعال پایگاه بیت الزهرا شهرستان فارسان، در اهمیت تکریم ایام فاطمیه اظهار داشت: یکی از استوانه‌های حفظ دین، برگزاری مراسم مذهبی و تعظیم شعائر است که در آن حقایق دین و فضائل معصومین بیان می شود، فلسفه ایام فاطمیه نشر و ترویج ویژگی منحصر به فرد حضرت ام ابیها و تبعیت از ایشان در سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است.

مرادی، با بیان اینکه شخصیت صدیقه طاهره حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها غیر قابل توصیف است افزود: صدها حدیث در وصف شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نقل شده است

وی افزود:حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، کامل‌ترین و برترین بانوی عالم است که به عنوان دختر، همسر و مادر معصوم، با القاب وکنیه‌هایی همچون سَيِّدَةُ نِساءِ العالَمينَ، ام‌الائمه، ام‌ابیها، طاهره، صدیقه کبری و ... شناخته می‌شوند. پس از رحلت پدر بزرگوارشان و مظلومیت همسر و غصب حق‌شان، در اثر هجوم برخی از افراد سرشناش و جراحت پیکر اطهرشان به شهادت رسیدند و بنابر وصیت خویش شبانه و به صورت پنهانی دفن گردیدند؛ به طوری که محل قبر شریفش هنوز نامعلوم است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد:یکی از مناسبت‌های مذهبی مهم در بین شیعیان جهان، برپایی سوگواری در ایام سالگرد شهادت آن بانوی نمونه جهان اسلام است که به ایام فاطمیه مشهور شده است

ارسال نظرات