خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۵۹۴۳۶
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،سازمان بسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) خمینی و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانوناً رسمیت پیدا کرد و برای مردم شکل گرفت،مردمی که ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند.

در اهمیت و ارزش این تشکل همین بس است که حضرت امام (ره) که خودشان افتخار بزرگی بودند، عنوان کردند که من افتخار می کنم که بسیجی هستم.

این ابتکار ارزشمند حضرت امام (ره) در فرمان ایجاد تشکلی از مردم برای مردم، به قدری ارزشمند بود که ایشان همواره آن را بعنوان فرزندی قبول داشتند و مدح پدرانه ای در خطابه های مختلف نسبت به بسیج داشتند.

بخشی از مدح ایشان این است که «من دست یکایک شما را می‌بوسم»است که واقعا این عشق به بسیجی‌ها هرگز در اذهان ملت ایران اسلامی فراموش‌ نشد.

مردمی بودن این تشکل از آن جهت است که امروزه بسیج در هر قشری از مردم، پایگاه، تربیون و خادم دارد که برای قشرهای مختلف مردم خدمت ارائه می‌دهند و شعاع این شجره طیبه چه در حوزه جذب و سازماندهی و چه در حوزه جهاد و ارائه خدمت به مردم فراگیر است.

شاخصه دیگری که نشان دهنده مردمی بودن تشکل بسیج است این است که هم در پایگاه ها و مساجد محلات بخشی از مردم آن محله و هم در ادارات و سازمان ها، تعدادی از مردم در سازمانی به اسم بسیج برای آن قشر بسیج شده اند و خدمت رسانی می کنند.

وجبه مقبولیت این تشکل هم بخشی از مردمی بودن و مردمی دانستند این مجموعه از طرف مردم است و بخشی هم نگاه معنوی و متصل به دریایی بی کران باری تعالی است.

بسیجی افتخارش به خدماتی است که به مردمش ارائه می دهد و این خدمت بدون نگاه بقیه به آن است و فقط بر ای رضای خداوند است.

محسن امیری، کارشناس ارشد مدیریت

ارسال نظرات
پر بیننده ها