محسن فخری‌زاده مهابادی یکی از دانشمندان تاثیرگذار تحقیقات علمی، پژوهشی و صنعت دفاعی ایران به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۹۵۵۹۴۵۱
|
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال بختیاری؛ مربی حلقه صالحین پایگاه بیت الزهرا، در جمع بسیجیان فارسان با اشاره به ابعاد شخصیتی و علمی این شهید والامقام  گفت: دانشمند شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

مرادی افزود:این گمنامی را محصول خودسازی و ارتباط عمیق با خدا، بریدن از تعلقات دنیوی و تلاش برای رضای خدا دانست و افزود: به رغم همه گمنامی ها این شهید شهرت جهانی دارد و نیاز است در کشور به ابعاد شخصیتی و خدمات وی پرداخته شود.

مربی حلقه صالحین، گفت: محسن فخری‌زاده مهابادی یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان تحقیقات علمی، پژوهشی و صنعت دفاعی ایران به شمار می‌رفت که به عنوان رییس سازمان پژوهش وزارت دفاع نقش بی‌بدیلی در به سرانجام رساندن طرح‌های مختلف داشت و با اقدامات خود توانست توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

وی، با بیان اینکه شهید فخری زاده تمام دوران تحصیل خود را در دانشگاه های همین مرز و بوم به انجام رساند، گفت: تلاش های علمی بزرگ و ماندگار این دانشمند انقلابی و رزمنده دوران دفاع مقدس در راستای اقتدار آفرینی و تمدن سازی اسلامی و نوآوری بود.

مرادی در پایان سخنان خود با بزرگداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده بر تبیین اقدامات و انگیزه های معنوی این شهید والامقام  برای آحاد مردم به ویژه  نوجوانان و جوانان تأکید کرد.

ارسال نظرات