نشست تخصصی شورای هم اندیشی مسائل فرهنگی استان با حضور اعضای هیئت اندیشه ورز فرهنگی هنری سپاه فتح در معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۹۶۶۵
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، سرهنگ ایمان خردمند معاون فرهنگی هنری سپاه فتح استان در ابتدا در خصوص مسائل فرهنگی استان کلیاتی مطرح کردند و اعضاء هر کدام در خصوص مسائل فرهنگی به صورت تخصصی بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست مسائلی از قبیل تحکیم بنیان خانواده ،سبک زندگی ،جهاد تبیین ،ازدواج ،طلاق، عفاف و حجاب ، فرزندآوری، خودکشی، نزاع و درگیری‌ها و سایر آسیب هایی که در استان وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای حاضر در این نشست با بیان اینکه باید وضعیت موجود در حوزه فرهنگی را به وضعیت مطلوب برسانیم تاکید کردند  که عدم وحدت متولیان فرهنگی در استان و جزیره ای عمل کردن از جمله آسیب های مهم این حوزه است.

همچنین مقرر شد چاره اندیشی در حوزه آسیب های فرهنگی در استان و ترویج، تشویق ،گفتمان سازی و روشنگری به عنوان محورهای مهم کار فرهنگی در دستور کار باشد.
اثر نامطلوب فضای مجازی در افکار و باورهای نوجوانان و جوانان. جنگ رسانه ای، ضعف در آموزش و تربیت، مراسم های ازدواج و فاتحه خوانی در استان، انحراف در حوزه های اعتقادی، رویکرد اندیشه ورزی مسئله محور، امید آفرینی در بین نوجوانان و جوانان، رواج بی اعتقادی در افکار نوجوانان و جوانان چه در فضای مجازی و حقیقی از دیگر مسائلی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
کافه هایی که قارچ گونه در مرکز استان راه اندازی شدند و رواج بی بند و باری و... از دیگر مباحثی بود که  در این نشست مطرح شد.
در پایان جلسه با هم اندیشی و همفکری اعضاء، مسائل اولویت دار فرهنگی احصا و دسته بندی شد و مقرر گردید در جلسه های بعدی تشکیل هیئت اندیشه ورز با یک موضوع خاص شروع به کار کند و با ارائه راهکارها و چگونگی حل مسئله به صورت میدانی و عملیاتی و اجرایی شود.

همچنین این موضوعات اثرگذاری و اثربخشی لازم را در سطح جامعه به دنبال داشته باشند و میزان امیدآفرینی و شورآفرینی در سطح جامعه افزایش دهد.

معضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

معضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شدمعضلات و مسائل فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

 

ارسال نظرات