صدور حکم آتش به اختیار برای ضابطین در مواجهه با اراذل و اشرار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: ضابطین انتظامی می‌توانند در صورت وجود قرائن قوی بر ارتکاب جرم توسط اراذل و اوباش، متهمین را با قاطعیت و اقتدار بازداشت کنند.
کد خبر: ۹۵۵۹۶۸۸
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

صدور حکم آتش به اختیار برای ضابطین در مواجهه با اراذل و اشرار

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، جلال آفاقی ظهر دوشنبه در نشست تخصصی فرماندهان انتظامی، رؤسای پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌های اردبیل اظهار کرد: ضابطین انتظامی می‌توانند در صورت وجود قرائن و امارات قوی بر ارتکاب جرم توسط اراذل و اوباش تمام اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات، ادوات، آثار، علائم و ادله جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن یا تبانی و بازداشت متهمین با قاطعیت و اقتدار انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس باید نماد اقتدار ملت باشد به ابلاغ اختیارات کامل قانونی خود به ضابطین در جهت انجام وظایف در آغاز طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، اشاره کرد و گفت: ضابطین باید در مواجهه با اقدامات مجرمانه اراذل و اشرار به منظور حفظ آثار و ادله و جلوگیری از فرار متهم، برخورد مقتدرانه و قاطع قانونی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل خواستار تداوم مقابله با هرگونه جرایم مخل آرامش عمومی شد و ادامه داد: قضازدایی و جرم‌زدایی از اصول مهم در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی است.

آفاقی بیان کرد: از مراجع انتظامی تقاضا داریم با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و ضوابط و دستورالعمل‌های موجود، همچنین با تلاش برای اصلاح ذات‌البین از تشکیل پرونده‌های قضائی بی‌مورد جلوگیری کنند.

ارسال نظرات