محمدحسن قاسمی از نیرو‌های درمانی ایران اسلامی به عنوان اولین شهید جامعه پزشکی ایران در راه دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهار علیهم السلام جان خود را فدا کرد.
کد خبر: ۹۵۵۹۸۸۵
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ همزمان با هفته مبارک بسیج در مراسم تجلیل از اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی کشور،مادر شهید محمدحسن قاسمی طی سخنانی اظهار کرد: پسرم محمدحسن راه و رسم پرستاری را در مکتب قهرمان صبر، ایثار و فداکاری حضرت زینب سلام الله علیها آموخت و به مداوا مدافعان حرم آل عبا پرداخت.

حاجیه خانم صدیقه صدری ادامه داد: اگر چه دشمنان اسلام می خواستند حریم های اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام را ویران کنند و بارگاه عقیله بنی هاشم سلام الله علیها را مورد جسارت قرار دهند، اما در واقع عرصه ای که به وجود آوردند تا شاگردان عمه سادات آموزه های مکتب زینبی را پیش چشم همگان به نمایش بگذارند تا خاطرات رشادت ها و دلاوری هایشان همانطور که لرزه بر اندام تکفیری ها می اندازد، رهنمودی باشد برای دیگر پیروان این مسیر ‌.

در ادامه "حاج منصور قاسمی" پدر شهید گفت: خدای بزرگ را شکر می کنم که ما را خانواده ی شهید قرار داد و به عنوان پدر شهید می گویم که اگر صدها محمدحسن هم داشتم همه را در راه حریم آل الله می دادم و به آن افتخار می کردم.

وی ادامه داد: محمدحسن یک سرباز به تمام معنا برای اسلام ناب و ولایت بود. او کارشناس اتاق عمل بود؛ اما مدیر، راننده آمبولانس و رزمنده نیز بود و با هر نوع تفنگی می‌توانست رزم کند. اگر جایی نیاز به سخنران بود، خوب سخن می‌گفت، به زبان انگلیسی تسلط داشت، عکاس، فیلمبردار، شاعر و استاد کاراته بود.

در این مراسم با حضور مسئولین از خانواده معظم اولین شهید مدافع حرم جامعه پزشکی و پرستاری کشور شهیدمحمد حسن قاسمی و نیز جانباز مدافع حرم سجاد راستی تجلیل و تقدیر شد.

ارسال نظرات