مساجد نقش محوری برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.
کد خبر: ۹۵۵۹۹۲۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، یکی از مساجدی که زمینه حضور جوانان مستعد در آن فراهم شده، مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج است که مجموعه علمی و فرهنگی آن فعالیت خود را رسما از سال ۱۳۸۲ آغاز و تاکنون فعالیت اعضای کانون این مسجد باعث رونق برنامه های فرهنگی در شهر یاسوج مرکز شهرستان بویراحمد شده است.

پیمان جمشیدی، از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) یاسوج یکی از جوانان مستعد این مسجد است که آغاز فعالیت خود در مسجد را از سن ۹ سالگی عنوان می کند.

این نخبه علمی دانشگاه دولتی و مدرس آموزش و پرورش به اهداف خود جهت انتخاب مسجد به عنوان پایگاه هنری اشاره کرد و یادآور شد: از دوران کودکی دوستدار مسجد بوده و هستم؛ مسجد به من هویت بخشید و چراغ راهی برای ادامه مسیر من شد.

جمشیدی با بیان اینکه می توان در مسجد نهال خودباوری، خلاقیت و روحیه هنری را تقویت کرد، خاطرنشان کرد: مسجد محیطی سالم، مملو از آرامش روحی و به دور از هرگونه تشویش ذهنی بوده و می توان جسم و روح را در آن پرورش داد.

جمشیدی عنوان کرد: تا پیش از حضور در فضای مسجد تنها یک مجموعه فرهنگی هنری ۱۵ نفره بودیم ولی در حال حاضر، این مجموعه به پنج گروه ۲۰ نفره در رده های سنی متفاوت رسیده که مشغول به فعالیت ارزشی،فرهنگی و هنری هستند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از زمان آغاز فعالیت در مسجد توانستیم به طور میانگین هر ساله بین ۱۵ تا ۲۰ نفر را در سنین مختلف جذب کنیم که در مجموع طی سالهای اخیر، تعداد آنها به بیش از ۵۰۰ نفر می رسد.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری در مسجد مانع از ادامه تحصیل بنده و اعضای مجموعه مان نشده، خاطرنشان کرد: در خانواده ای بزرگ شدم که همگی تحصیل کرده و دوستدار علم و پیشرفت بودند و همزمان که کارهای هنری بنده را دنبال می کردند، لحظه ای از درس و تحصیلم غافل نبودند.

جمشیدی با بیان اینکه در طول دوره تحصیل در مدرسه همیشه شاگرد اول بوده، اظهار داشت: حتی وقتی وارد محیط دانشگاه شدم نیز این هدف را دنبال و در این محیط نیز به عنوان شاگرد اول و استعداد درخشان دانشگاه بودم.

در حال حاضر بعنوان یکی از موفق ترین چهره های علمی و دانشگاهی در شهر شیراز و یاسوج مشغول به فعالیت آموزشی و علمی هستم که هرساله تعداد زیادی از دانش آموزان اینجانب با کسب رتبه های برتر کنکور سراسری وارد دانشگاه های دولتی در سراسر کشور می شوند.

این نخبه فرهنگی و علمی ادامه داد: به عقیده من با ارزش تر این است که آدمی یک فرد هنرمند، تحصیل کرده و موفق مسجدی باشد تا اینکه یک هنرمند و یا تحصیل کرده صرف.

جمشیدی در پایان گفت: همان طور که خودم به درس خواندن علاقمند بودم ، همیشه و در همه حال اعضای مجموعه ام را به درس، بحث و فراگیری امور اخلاقی تشویق و لحظه ای اجازه ندادم از مباحث درسی به واسطه کار هنری آسیبی ببینند.

مسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استانمسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استانمسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استانمسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استانمسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استانمسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استانمسجد مرکزی برای رشد استعدادهای درخشان دانشگاهی و نخبه های علمی و فرهنگی استان

 

 

ارسال نظرات