سرهنگ تفکری:

وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است

همدان-فرمانده حوزه شهید قاسمی همدان گفت: خانواده شهدا جوان خود را در راه انقلاب تقدیم کرده‌اند و ما هم وظیفه داریم از خون شهدا پاسداری کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۹۹۳۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴

وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دیدار با خانواده شهید «جواد زند» به همت پایگاه کمیل همدان به مناسبت هفته بسیج با حضور ویسی رئیس هیئت امنای مسجد محله، حجت الاسلام شیخی امام جماعت مسجد المهدی، سرهنگ تفکری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید قاسمی، سروان مرشدی از کلانتری ۱۹ فرهنگیان، مرتضایی مسئول شبکه جوانان رضوی استان همدان، خانم صاحبی از نهاد کتابخانه‌های عمومی، خسروانی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کمیل همدان و بسیجیان این پایگاه برگزار شد.

وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است

* خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند

فرمانده حوزه شهید قاسمی همدان در این دیدار اظهار کرد: وظیفه خود دانستیم به بهانه هفته بسیج با خانواده شهدا دیدار داشته باشیم چرا که خانواده شهدا چشم و چراغ ملت ایران هستند.

سرهنگ تفکری با بیان اینکه شما جوان خود را در راه انقلاب تقدیم کرده‌اید و ما هم وظیفه داریم از خون شهدا پاسداری کنیم، افزود: اگر مشکل و یا درخواستی دارید ما در حوزه شهید قاسمی وظیفه داریم، انجام دهیم.

عرشیا روزه دار در این دیدار با بیان اینکه امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بسی مایه فضیلت است که جانفشانی‌‌های شهیدان والامقام را ارج نهیم تا فانوس روشن چراغ راه تبار عاشقان و نوید بخش بشارتی نو باشد»، ابراز کرد: صبر و صلابت و بصیرت شما خانواده بزرگوار شهید والامقام «جواد زند» بهترین نمونه در ارائه عملی، الگوی اخلاق و معنویت اسلامی در اقشار مختلف جامعه و حاکمیت این روح الهی در سطح جامعه است که شایسته تقدیر و تبجیل می باشد.

وی با بیان اینکه با امید به اینکه فضای معنوی که مد نظر امام و اولیای معزز دین مبین اسلام بوده است به تدریج در همه ی جوامع اسلامی، حاکم گردد و تحکیم و تقویت یابد، گفت: امید است همواره در سایه حکومت امن الهی و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) سلامت و سرافزار باشید.

حجت‌الاسلام شیخی امام جماعت مسجد المهدی با تأکید بر جایگاه و ارزش شهدا اظهار کرد: نباید به کسانی که در راه خدا شهید شده‌اند مرده بگوییم آن‌ها زنده‌اند و روح شهید زنده است.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه شهدا در نزد خدا روزی می‌خورند، گفت: هر نیکی نیکوتری دارد اما مقام شهید خیری دارد که بالاتر از آن نیست.

شیخی ابراز کرد: شهید جان خود در ازای بهشت و رضای الهی فروخته که بالاترین دستاورد است.

وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است

* «جواد» لیاقت شهادت را داشت

مادر شهید با بیان اینکه جواد خیلی عزیز بود و با دیگر فرزندانم تفاوت داشت و همیشه احترام من را می‌گرفت، اظهار کرد: جواد لیاقت شهادت را داشت که خدا نصیبش کرد و خوشحالم که در راه امام حسین(ع) قدم برداشته است.

وی با بیان اینکه دو هفته قبل از شهادت جواد من در خواب دیدم که به من گفتن جواد شهید می‌شود، ادامه داد: صبح که از خواب بیدار شدم به جواد زنگ زدم و گفتم من خواب تو را دیدم البته من صدقه انداخته‌ام شما هم با دست خود صدقه بیانداز.

مادر شهید با بیان اینکه جواد که آمد مرخصی اصرار کرد که بداند مضمون خواب من چی بوده که برایش تعریف کردم و ناراحت بودم افزود: جواد من را بخاطر ناراحتی دیدن خواب شهادت سرزنش کرد و گفت اگر من این شانس را داشتم و شهید شدم و شما مادر شهید؛ باید خدا را شاکر باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهید قبل از اعزام همیشه یک بار خدافظی می‌کرد اما بار آخر چندین بار طبقه بالا رفت و برگشت پایین و خداحافظی کرد، افزود: جواد هربار که به ماموریت می‌رفت سوئیچ ماشینش را پنهان می‌کرد که برادر کوچکش از آن استفاده نکند اما آخرین اعزام سوئیچ را به وی داد و گفت ماشین امانت به دست تو باشد که همه ما از این کار جواد تعجب کردیم.

مادر شهید از بی قراری‌های بعد از اعزام جواد گفت و ابراز کرد: داماد ما از سنندج تماس گرفت و گفت جواد زخمی شده و من دانستم که قطعا شهید شده چرا که وداع این بار جواد با همیشه فرق می‌کرد.

آتنا زند تنها دختر شهید جواد زند نیز با بیان اینکه موقع شهادت پدرم یک سال داشتم و در حال حاضر ۱۱ سال دارم، اظهار کرد: رعایت حجاب برای پدر من خیلی اهمیت داشته است.

وی با بیان اینکه از مادرم شنیدم پدر بسیار فرد با ایمانی بود و نمازش را سر وقت می‌خواند، ادامه داد: از مادرم شنیدم پدرم بسیار بچه‌ها را دوست داشت و در مهمانی‌ها همیشه با بچه‌ها بازی می‌کرد.

دختر شهید افزود: در حال حاضر با ریحانه کرمی فرزند شهید کرمی دوست هستم و با هم درس می‌خوانیم.

پدر شهید هم با بیان اینکه جواد نظر کرده خدا و کمک حال من بود، گفت: جواد در پادگان هم همیشه برای کارها داوطلب بود.

وی با تأکید بر اینکه جواد از بچگی ایمان بود، مطرح کرد: وقتی جواد ۹ ساله بود پدربزرگ جواد ناتوان بود و نمی‌توانست روزه بگیرد و جواد به نیابت از پدر بزرگش سه سال روزه گرفت.

پدر شهید زند با بیان اینکه جواد یک زندایی بی سرپرست داشت که همیشه به آن‌ها کمک می‌کرد، ادامه داد: جواد قبل از رفتن به مأموریت به خواهرانش، خاله‌هایش و اقوام سر زد و بعد اعزام شد.

وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است

* کسی که می‌خواهد شهید شود باید شهیدگونه زندگی کند

نماینده نیروی انتظامی همنیز در این دیدار با بیان اینکه ما به دعوت از شهید اینجا جمع شده‌ایم با اشاره به صحبت‌های سردار سلیمانی مبنی بر اینکه کسی که می‌خواهد شهید شود باید شهیدگونه زندگی کند، گفت: محبت شهید به پدر و مادر دعای خیر آن‌ها را بدرقه راهش کرده که به فیض شهادت نائل آمده است.

مرشدی با تأکید بر اینکه نزد خداوند توقیقی بالاتر از شهادت نیست، عنوان کرد: دعای خیر و لقمه حلال پدر این سعادت را شامل حالش کرده است.

وی با اشاره به اینکه برادر شهید هم از جانبازان سرافراز نیروی انتظامی است که گواه نان حلال و دعای پدر و مادرش است، افزود: برادر شهید فردی بسیار مسئولیت‌پذیر است که قطعا الگوی وی برادرش است که نشان می‌دهد در راه انقلاب و نظام ثابت قدم هستند.

وی با بیان اینکه از خانواده شهید می‌خواهیم برای ما هم دعا کنند که در ماموریت‌ها بتوانیم رضای خدا و مردم را جلب کنیم، تأکید کرد: دیدار با خانواده شهدا وظیفه اصلی ما است تا بتوانیم راه این عزیزان را ادامه دهیم.

وظیفه ما پاسداری از خون شهدا است

* شهید «زند» راه شهدای دفاع مقدس را پیش گرفت

مسئول کتابخانه کوثر همدان نیز با بیان اینکه حضور در منزل این شهید را توفیق و دعوت شهید می‌دانم، اظهار کرد: سعادت ما است که در این محل حضور داریم چرا که الگوی چنین مادری به طور قطع حضرت زهرا(س) بود که از دامان ایشان شهیدی مانند شهید «زند» پرورش یافته است که در مسیر خدا و اهل بیت(ع) قدم برداشته و برای دفاع از این کشور نهایت تلاشش را کرده و جان خود را تقدیم کرده است.

سپیده صاحبی با بیان اینکه شهید «زند» راه شهدای دفاع مقدس را پیش گرفت، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس لشکر مخلص خدا در جبهه‌های دفاع از ملت حضور پیدا کرد و شهید «زند» هم در سال ۹۳ وظیفه خود را در دفاع از مملکت دید.

وی با بیان اینکه امیدوارم ما هم لیاقت داشته باشیم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم، خاطرنشان کرد: این مهم با دعای مادر شهدا محقق خواهد شد تا بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم چرا که مقام معظم رهبری فرمودند هر کجای این کشور خدمت کنید بدانید اصلی‌ترین نقطه خدمت به این مملکت است.

مسئول کتابخانه کوثر همدان با بیان اینکه ما در کتابخانه رسالت اصلی خود را معرفی شهدا با کتاب خاطرات شهدا می‌دانیم، تأکید کرد: همین چادر حضرت زهرا(س) بر سر دختر شهید نشان دهنده این است که ادامه دهنده راه پدر هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار