خبرهای داغ:
علی اصغر کاویانی یکی از جوانان مستعدد و پرتلاش کوهچنار است که از دل روستا و با همان منش‌های صادقانه روستایی و اعتقادات راسخ خودش توانسته پله‌های ترقی را طی کند.
کد خبر: ۹۵۵۹۹۷۵
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، قهرمانان در هر جامعه ای، مورد توجه مردم بوده اند و همواره مورد ستایش قشرهای مختلف قرار گرفته اند، اصولا توجه به قهرمانان و الگوگیری از آنان تأثیر بسیاری بر روحیه افراد جامعه دارد و حال اگر این قهرمانان از دل همان فرهنگ و آداب بومی و اعتقادی آن جامعه رشد کرده باشد محبوبیت و تاثیرگذاری خاص خود را نیز خواهد داشت.

قهرمان روستایی با منشی اعتقادی

روستای پیرسبز در دل شهرستان کوه چنار به همان سرسبزی و قدمت و دیرینه ای می باشد که از نام و عنوانش هم مشخص است روستایی با همان مردمان صادق روستایی و با همان فرهنگ های سنتی و مذهبی ...

علی اصغر کاویانی یکی از همین جوانان مستعدد و پرتلاشی این روستا است که از دل روستا و با همان منش های صادقانه روستایی و اعتقادات راسخ خودش توانسته پله های ترقی را طی کند.

او راه موفقیتش را در عجین شدن با نورالهی و حفظ آیات حق گره زد؛ مسیری که پس از ۱۲ سال تلاش، امروز او را یکی از برترین حافظان قرآن استان فارس کرده است.

این جوان خوش کلام و خوش ذوق همین هفته پیش بود که در سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس در رشته حفظ ۳۰ جزء توانست مقام اول را کسب کند.

مقامی که برای اولین بار برای او رقم خورد او پیش از این در مسابقات مختلف مقام های سوم و چهارم را کسب کرده بود اما در سال جاری توانست به این آرزوی خود برسد و به مرحله کشوری راه یابد.

او در حالی به این موفقیت رسید که روشن دل و در واقع نابینای مطلق و دارای معلولیت های جسمی و حرکتی است. مسائل و مشکلاتی که نشان میدهد که چه تلاش ها و پشتکاری های زیادی داشته و توانسته از سال ۹۱ که حفظ قرآن را ازطریق موسسه بیت الاحزان آغاز کند روز به روز پیشرفت کرده و امروز به عنوان یک جوان نخبه و سفیر قرآنی در استان معرفی شود.

یک کار مشترک دونفره خواهر برادری

علی اصغر نه تنها در این سال ها خود بر حفظ قرآن تلاش نمود بلکه خواهرش "سمیه" که مانند او معلولیت های بینایی و جسمی و حرکتی دارد را نیز تشویق به حفظ قرآن میکند. تا این خانواده، ۲ حافظ قرآن را به جامعه بزرگ قرآنی کشور معرفی کند.

علی‌اصغر کاویانی این جوان متولد سال 63، میگوید: از همان ابتدا که با مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان آشنا شدم به‌اتفاق خواهرم تصمیم به حفظ قرآن گرفتیم هر دو نفر ما با توجه به کمبود امکانات و مشکلات زیاد معلولیت، حفظ قرآن برایمان سخت بود اما با کمکی که نور قرآن و معنویت کرد موفق به حفظ قرآن شدیم.

کاویانی روش حفظ قرآن را با بهره گیری از اساتید موسسه و گوش دادن نوارهای ترتیل قرآنی استاد منشاوی اشاره کرد و گفت: معلولیت محدودیت نیست و یک فرد با اراده و توسل به خدا و اهل بیت(ع) می‌تواند در زندگی خود موفق باشد و راه تعالی را در پیش گیرد.

خواهر علی اصغر در باره تلاش های برادرش می گوید او ساعت ها پای ضبط صوت خود می نشست و شبانگاه و سحرگاه به قرآن گوش میداد و پس از حفظ کامل قرآن، آنهم در کمتر ۲ سال دست از تمرین نکشید و در تمام این سال ها برای تسلط بیشتر دست از مرور و تقویت حفظ دست نکشید.

او می گوید: به عنوان سفیر قرآنی خود و علی اصغر به شهرستان های مختلف کشور سفر کرده اند و در برنامه های مختلف با هدف تشویق جوانان و نوجوانان به یادگیری و حفظ قرآن شرکت کرده اند.

به گزارش بسیج، از شهرستان کوه هچنار در سی امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان فارس علاوه بر علی اصغر کاویانی دو نفر دیگر نیز حائز رتبه برتر شدند و محبوبه جعفری رتبه دوم در بخش حفظ ۱۰ جزء بزرگسال و زینب جعفری رتبه سوم در بخش ترتیل خوانی بزرگسال را کسب کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها