خبرهای داغ:

ایجاد 170 واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه دوم استان در راه اندازی واحدهای جدید ایجادی در بین استان‌ها تاکید کرد: در هشت ماه نخست امسال 170 واحد صنعتی جدید ایجادی شده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۱۱۸
|
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی؛ محمدجعفرعظمائی افزود:این واحدها با سرمایه‌گذاری حدود شش همت و اشتغال جدید مستقیم دو هزار و 300 نفر راه اندازی شده است.

وی با راه اندازی 165 طرح توسعه ای واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود 5/6 هزار میلیارد تومان و افزایش اشتغال حدود شش هزار نفر، آذربایجان شرقی رتبه سوم کشور را در راه اندازی طرح های توسعه ای دارد.

عظمایی بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی را در شهرهای تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان آباد عنوان کرد و گفت: بیشترین واحدهای راه‌اندازی شده ایجادی در گروه های صنعتی محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات فلزی فابریکی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: بیشترین واحدهای راه اندازی شده در زمینه توسعه واحدهای تولیدی در گروه صنعتی محصولات از محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی و فرآورده های حاصل از نفت است.

وی ادامه داد: بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در حوزه توسعه واحدهای تولیدی، در شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان آباد است.

احیای 30 واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به احیای 30 واحد صنعتی در داخل و خارج شهرک های صنعتی استان و بازگشت به اشتغال بیش از 500 نفر گفت: در بیش از 95 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به پرونده بیش از 580 واحد تولیدی رسیدگی شده که حدود 90 درصد از این پرونده ها اجرا و یا در دست اجرا است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: 15 فقره جواز تاسیس فنی و مهندسی، چهار فقره پروانه فنی و مهندسی و 9 فقره پروانه تحقیق و توسعه در هشت ماه نخست امسال در استان صادر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها