خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: گروه جهادی بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون مقام برتر کشوری رویداد ملی عمران روستا را کسب کرد.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۸۴
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ضمن تبریک به گروه جهادی بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون اظهار داشت: روستاییان به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی حضور بسزایی در تمامی عرصه ها داشته است.
وی با بیان اینکه مجموعه بسیج و سپاه اهتمام ویژه‌ای برای آبادانی روستاها دارد، افزود: در عرصه های مختلف عمرانی، توجه بخصوصی به برکت نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های انجام شده، به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های روستایی انجام گرفته است.
فرمانده سپاه کازرون یادآور شد: مجموعه بسیج و سپاه در تلاش است همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راستای اعتلای میهن و محرومیت زدایی به صورت مستمر در شهرستان انقلابی کازرون بخصوص در روستاهای محروم خدمت رسانی کند.

مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون ضمن اشاره به خدمت رسانی به روستاییان و عشایر به عنوان یکی از راهبرد‌های اصلی در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهار داشت: نقش بسیار مهمي كه عرصه‌هاي روستايي در ابعاد مختلف اقتصادي و اجتماعي بر عهده دارند، باعث شده تا امروز متوليان امر توسعه و آبادانی توجه ويژه اي به اين عرصه‌ها داشته باشند.

وی با تشریح تلاش مهندسین بسیجی در خدمات رسانی به روستاهای شهرستان افزود: طرح ملی عمران روستا یکی از طرح های شاخص بسیج مهندسین عمران و معماری بوده که به عنوان خدمت اصلی مهندسین بسیجی به مردم محروم قرار دارد و
در این طرح در واقع با حذف بروکراسی پیچیده اداری راه توسعه عمرانی و زیرساختی روستاها و مشکلات شهروندان همواره می‌شود و ضمن خدمات رسانی به اهالی روستاها مشکلات زیر ساختی روستاها نیز مرتفع می‌شود.

مدیر بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون در رابطه با جزئیات طرح عمران روستا خاطر نشان کرد: در طرح ملی عمران روستا حل مشکلات روستا در عرصه‌های مختلف زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و تربیتی، بهداشت و سلامت و اشتغال و معیشتی در دستور کار قرار می گیرد و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی شهرستان تعدادی از مشکلات این روستاها طی یکسال حل می شود که در سال جاری مقدار 200 تن قیر رایگان معادل 20 میلیارد ریال آسفالت بین مزارع روستایی و همچنین پروژه آب رسانی به ۱۶ روستای منطقه بلیان در قالب مجموعه آبرسانی بلیان و با نام شهدای تیره قرمزی و مجموعه آبرسانی به روستاهای بالاده با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال برای روستاهای هدف صورت گرفته است.

وی نظارت بر اجرای نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن محرومین، برپایی میز خدمت جهادی در روستاها و همچنین تهیه و توزیع بسته های معیشتی به قشر کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و ... را از دیگر اقدامات گروه جهادی شهدای عمران بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون عنوان نمود.

مهندس شفیعی در ادامه با تأکید بر رفع نیازهای ضروری مردم در روستاها، همفکری و هم اندیشی دهیاران با شوراها و معتمدین محلی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم با شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه روستاهای شهرستان خدمات مطلوب و شایسته‌ای برای مردم و نیز توسعه و آبادانی روستاها انجام دهیم.

وی در پایان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمرانی در دولت مردمی سیزدهم صورت گرفته و باید کنترل و نظارت ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه توسعه عمرانی در روستاها باشیم.

به گزارش بسیج، در این مراسم از همسر شهید غلامعباس فروزنده از کازرون به عنوان شهید شاخص بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فجر فارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها