خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه صنعتی قم از افتتاح مرکز پژوهشی احیاء با حضور دکتر حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در هفته آینده خبر داد و گفت: تشکیل مرکز تحقیقاتی و پژوهشی احیاء گامی به سوی حل مسائل استان قم خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۷۳
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دکتر جلال رضایی‌نور رئیس دانشگاه صنعتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران از افتتاح مرکز پژوهشی احیاء با حضور دکتر حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در هفته آینده خبر داد و بر سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جایگاه علم و فناوری و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص رشد و توسعه علمی نظام اسلامی بر تشکیل هسته‌های تخصصی علمی با توجه به درخواست صنایع فعال بر گسترش فضای نوآوری و رشد تاکید کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: ارتباط دانشگاه صنعتی قم با مجموعه‌های دانشور و فناور استان همچون پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و حوزه‌های علمیه باعث شده تا مراکز رشد و نوآوری دانشگاه از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نمایند.

تشکیل مرکز تحقیقاتی و پژوهشی احیاء گامی به سوی حل مسائل استان قم خواهد بود

وی افزود: این دانشگاه به صورت مستمر با نهادهای مختلف دولتی، نظامی، خصوصی و همچنین صنایع مختلف نشست‌های تخصصی را برگزار کرده و اساتید و پژوهشگرانی را برای حل مشکلات و تولید محصولات جذب نموده است.

رضای‌نور ابراز کرد: در دانشگاه صنعتی قم ۱۴ شرکت فناورانه در حال فعالیت می‌باشند که در مباحث علمی مشکل توسعه، ساختمان و زیرساخت را به هیچ وجه نداریم و مجموعه‌های علمی در حال فعالیت هستند.

علی اقبالی رئیس مرکز تحقیقاتی احیاء همچنین در این نشست با اشاره به اهداف این مجموعه اذعان داشت: دانشگاه صنعتی قم بر ارتباط بین دانشجویان و صنایع استان تمرکز ویژه‌ای دارد و در همین راستا نزدیک به یک سال است که گروه‌های تحقیقاتی با تمرکز بر مسائل و مشکلات استان فعالیت نموده و آنها را شناسایی کرده است.

رئیس مرکز تحقیقاتی احیاء خاطرنشان کرد: مهاجرت به شهر قم، مشکلات زیرساختی، پروژه‌های ناتمام شهری از جمله موضوعاتی بوده که شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در کنار بررسی موضوعات مختلف، توجه ویژه به حوزه‌های علمیه، علوم انسانی و اسلامی از جمله برنامه‌های این مرکز خواهد بود.

محمد مهدی کریمیان مشاور مرکز پژوهشی احیاء نیز در این نشست گفت: دانشگاه صنعتی قم در راستای تکمیل زنجیره علم و فناوری اقدام به تاسیس مرکز تحقیقاتی و پژوهشی احیاء نموده است.

وی افزود: امروز برای پیشرفت علمی مقاله نویسی لازم است ولی کافی نیست لذا کاربردی کردن مقالات یکی از اهداف اصلی این مرکز می باشد.

کریمیان تصریح کرد: جهاد علمی و رسیدن به مرجعیت علمی کشور، حل مسائل و مشکلات استان قم و حتی کشور، ارتقاء جایگاه علمی استان قم و حتی نظام اسلامی در رتبه بندی علمی و تبدیل استان به قطب علمی کشور از اهداف این مرکز می‌با‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات