شاهرود_ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شهید مدرس الگوی یک نماینده مجلس است، گزارش: نماینده مجلس انقلابی باید متدین، انقلابی، کارآمد، دلسوز مردم و شجاع باشد
کد خبر: ۹۵۶۰۵۱۲
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

نماینده مجلس باید متدین، انقلابی، کارآمد، دلسوز مردم و شجاع باشدبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به مطالب مهم مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، با بیان اینکه بسیج یادگار امام است و امام فرمود افتخار می‌کنم خود یک بسیجیان، افزود: منطق بسیج مقاوم سازی حداکثری است و غیر از مقاومت است که برنامه ریزی و دقت می‌خواهد.
او ادامه داد: بسیج یک تفکر و فرهنگ است و در قالب سازمان‌های رسمی اداری نمی‌گنجد و فرهنگ بسیجی ویژگی‌های انقلابی، مردمی، پایبند به قانون، ترحم به ضعیفان، پرهیز از کبر و غرور، طلبکار نبودن و پرهیز از کار نمایشی دارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بسیج فراملی و فرا مرزی است و این را در منطقه می‌بینیم، گفت: استکبار جهانی بعد از انقلاب اسلامی دنبال خاورمیانه جدید که غرب آسیاست و اهم هدفش هم اسرائیل و تأمین امنیت آن و نفت و دست اندازی به ذخایر است و هر چه توانستند در این بیست سال در غرب آسیا کردند، اما ناکام ماندند.
امینی با اشاره به اینکه در غزه هم امروز گیر افتادند و طوفان الاقصی اثری گذاشته که فرموده مقام معظم رهبری نمی‌تواند زلزله ایجاد شده را پاک کرد، اضافه کرد: رهبری در بیانات خود تاکید کردند که غرب آسیای جدیدی تشکیل خواهد شد که اولین خصوصیت آن آمریکایی زدایی است و طوفان الاقصی جدول محاسباتی آمریکا را پاک کرد و از بین رفتن دوگانه‌های جعلی را از بین برد و یک دوگانه بیشتر نیست مقاومت یا تسلیم و مسئله فلسطین حل خواهد شد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به بسیج، گفت: بصیرت افزایی، ابتکار عمل، امید به آینده، پرهیز از غرور و ناتوانی‌ها و پرهیز از کار‌های نمایشی و امین و امانت‌دار بودن بسیج و پرهیز از دو قطبی‌های غیر واقعی، جذب نیرو‌های طراح و توکل و اعتماد به خدا از توصیه‌های مقام معظم رهبری به بسیج است.
او پیامد‌های جنگ غزه جدا از حماس و غرب آسیا برای اسرائیل
بسیار سنگین بوده است، افزود: از نظر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و پیامد‌هایی داشته که جمعیت ۳۰۰ هزار نفری کار به جنگ فراخوانده شدند و کارخانه‌ها تعطیل شد و دعوای سیاسی دارند و تشدید مهاجرت معکوس از پیامد‌های جنگ غزه است.
امینی به دهم آذر ماه سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و افزود: خیلی علما مبارزه و انقلابی و نمایندگان کار‌های خوب کردند، اما مانند شهید مدرس شاخص نیستند و امام راحل فرمود که مدرس الگویش بوده است.
او با بیان اینکه باید بدانیم چه نمایندگانی انتخاب کنیم که مشکل مردم را بفهمند و حل ککنند، به چهار شاخصه شهید مدرس به عنوان یک نماینده نمونه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی شهید مدرس تدین و دین داری بود و کارآمدی نکته دوم است که حتی مخالفین مدرس به او نگاه می‌کردند که چه برای کشور خوب است و مصالح و منافع ملی و مردم را می‌دانست و شجاعت است.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد مجلس انقلابی باید متدین، انقلابی، کارآمد، دلسوز مردم و شجاع باشد و باید در انتخاب خود مراقب باشیم تا آن‌ها که شبیه به مدرس هستند را انتخاب کنیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس امانت‌دار مدال انقلابی باشید، به لایحه حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: ۱۳۴ ایراد شرعی و قانونی بر این لایحه است و این برای مجلس انقلابی خوب نیست.
امینی به دوازده آذر سالروز تصویب قانون اساسی نیز توجه داد و گفت: انقلاب جدای قانون اساسی نیست و شورای نگهبان حافظ قانون اساسی است، قانون اساسی تجسم جمهوری اسلامی و انقلاب است و باید قدردان باشیم.
او به شانزده آذر روز دانشجو نیز اشاره کرد و دو عامل مهم بر دانشجو را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحصیل و علم و دانش و تحقیق و پژوهش و از ترجمه جدا شدن و مولد شدن است.
امینی ادامه داد: دانشجویان باید مراقب باشند نردبان قدرت سیاستمداران و قدرت طلبان نباشد و نماینده جوانان عالم و پژوهشگر باشند مثل شهید فخری زاده.

ارسال نظرات
پر بیننده ها