امام جمعه موقت زابل گفت:پیامبر گرامی اسلام الگوی اخلاق حسنه برای بشریت است که با تمسک به ایشان می توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت .
کد خبر: ۹۵۶۰۷۰۰
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، حجت الاسلام والمسلمین سید قاسم هاشمی، امام جمعه موقت زابل در دوره تربیت و تعالی که ویژه فرماندهان حوزه‌ها و اعضای شورای حوزه و پایگاه‌های مقاومت بسیج در شهرستان زابل برگزارشد، با تأکید بر اینکه رسول مکرم اسلام کاملترین انسان و سالار همه پیامبران است، گفت: در عظمت پیامبر اسلام همین بس که خداوند متعال در قرآن کریم آن حضرت را با یا ایهالرسول و یا ایها النبی مورد خطاب قرار داده و او را بعنوان الگویی برای همه جهانیان معرفی می کند .

وی با اشاره به شخصیت پیامبر اعظم الگو و اسوه کامل بشریت است، افزود: نبی مکرم اسلام بهترین الگو برای آموختن تعالیم معنویت اخلاقی است .

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی با بیان اینکه پیامبر اعظم دارای ابعاد وسیع و والایی است که قرآن کریم پیامبر را اسوه و الگو معرفی می کند که پیروی از او سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد، ادامه داد: برای رسیدن به این سعادت باید در همه زمینه‌ها ایشان را الگو قرار داد .

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه جوامع اسلامی به خوبی نتوانسته است از وجود مبارک نبی مکرم اسلام بهره کافی را ببرد و امت اسلامی رهرو واقعی پیامبر اسلام است،افزود: باید در کاربردی کردن فضیلت‌های اخلاقی پیامبر در خود و جامعه و نیز ترویج سیره عملی پیامبر در سطح جامعه تلاش کرد .

هاشمی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام رحمت العالمین هستند که این ویژگی در قرآن نیز ذکر شده است تصریح کرد: خدای متعال در آیه ۱۲۸ سوره مبارکه توبه خطاب به همه مسلمانان می فرماید رسولی از خود شما به سوی تان آمد رنج های شما بر او سخت و ناگوار وبر هدایت شما اصرار دارد بر هدایت مؤمنان و او بسیار با محبت و مهربان است .

ارسال نظرات