خبرهای داغ:
مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان گفت: سه اتاق بازرگانی در خوزستان برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه تولید زعفران همکاری کنند
کد خبر: ۹۵۶۰۸۱۱
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، سعید حسینی‌نژاد در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان گفت: روز دوشنبه هفته جاری شکرانه برداشت زعفران در شهرستان "دزپارت" استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه کشت زعفران در استان رونق خوبی یافته است، افزود: برای کسب درآمد هر چه بیشتر در این حوزه نیاز به بازاریابی و جذب سرمایه گذار است.

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در کوهپایه‌های استان نیز کشت زعفران انجام می‌شود، ادامه داد: اقدامات خوبی برای توسعه کشت این محصول مهم و گران قیمت کشاورزی در استان انجام شده و باید برای کسب درآمد بیشتر در این بخش برنامه‌ریزی شود.

آقای حسینی نژاد با اشاره به کاهش صادرات محصولات پتروشیمی از استان افزود: گزارش علل و عوامل کاهش صادرات این محصول باید به هیات دولت ارائه شود، روند نزولی صادرات این کالا بر درآمد کشور نیز اثرگذار است.

پیش از این رییس اداره بازرگانی اداره کل صمت خوزستان مهم‌ترین عامل کاهش صادرات محصولات پتروشیمی از استان را کاهش قیمت جهانی این کالا دانست.

او با بیان اینکه صادرات خوراک دام ممنوع است، ادامه داد: در کنار شرکت‌های توسعه نیشکر استان کارخانه‌های تولید خوراک دام ایجاد شده که این محصول را از پسماند‌های نیشکر در حجم زیاد تولید می‌کنند.

مدیر کل اقتصادی استانداری خوزستان افزود: فعالان این حوزه خواستار صادرات این کالا برای ارزآوری بیشتر و استفاده از تمام ظرفیت تولیدی کارخانه‌های خوراک دام هستند که به منظور حمایت از این بخش باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای دریافت مجوز صادرات این کالا نیز، پیگیری‌های جدی در دستور کار قرار گیرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها