خبرهای داغ:

سمنان میزبان پنج شهید گمنام خواهد شد

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان سمنان گفت : آئین استقبال از پنج شهید گمنام در این استان از روز پنجشنبه شانزدهم آذر در شاهرود آغاز می شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۴۳
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سردار عباس مطهری  گفت: پس از آیین استقبال از این شهدا در شاهرود ، تا ۲۰ آذر مراسم تشییع پیکر مطهر آنها در شهرستان‌ برگزار و محافل روضه خوانی فاطمیه با آیین وداع با شهدا مزین می شود .

وی با بیان اینکه پیکر شهدای گمنام با هواپیما به مشهد منتقل خواهد شد افزود: به همین دلیل اولین مراسم تشییع استانی قرار است در شهر شاهرود انجام شود.

مطهری، انجام مراحل تشییع استانی، شهرستانی، محافل وداع و نیز آیین تدفین را از برنامه های استقبال از شهدای گمنام در استان سمنان برشمرد و اظهار داشت: پس از شاهرود، آیین تشییع این شهدا در شهرهای میامی، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان و سرخه برگزار خواهد شد.

وی، از برنامه تدفین پیکر شهدا در مناطق نردین و رضوان شهرستان میامی، روستای میقان شاهرود، طزره دامغان و شهر جدید ایوانکی خبر داد و گفت: آیین تدفین در این شهرها و روستاها در صورت آماده بودن یادمان شهدا انجام خواهد شد.

وی، برگزاری آیین تشییع شهدای گمنام در سمنان را در دو مرحله خودرویی و نیز با حضور مردم بیان کرد و گفت: آیین تشییع شهدا قرار است در روزهای 17 تا 20 آذر در مناطق مختلف استان انجام شود و در سمنان این برنامه بیستم آذر برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از قشرهای مردم و نیز مسوولان این استان دعوت کرد تا در استقبال و تشییع این لاله های گلگون و سرافراز مشارکت و همکاری گسترده نمایند.

در استان سمنان 167 شهید گمنام در 61 یادمان تدفین شده اند و از 61 یادمان مذکور 41 یادمان تکمیل شده است و 20 یادمان نیز به صورت ناتمام و یا نیازمند تعمیر هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها