هم‌زمان با سراسر کشور؛

طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در سیستان و بلوچستان اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت از یازدهم آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۰۱۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، عبدالله بامری با اشاره به کاشت ۱۱ هزار اصله نهال در روز افتتاحیه این طرح در سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از پائیز ۱۴۰۱ ابلاغ و مقدمات آن از جمله افزایش ظرفیت تولید نهالستان‌ها و پیش‌بینی عرصه‌های کاشت از همان زمان آغاز شده است.
 
 وی با اشاره به اینکه پروژه‌های کاشت به‌صورت هم‌زمان در سه شهرستان استان آغاز شده است، اظهار کرد: در فاز نخست ۱۰ هزار اصله نهال در سطح ۲۰ هکتار در کنارک و ۶۰۰ اصله نهال در سطح ۵ هکتار در ایرانشهر و ۴۰۰ اصله نهال در سطح ۲ هکتار در زاهدان کشت خواهد شد.
 
 مدیرکل منابع طبیعی استان در ادامه اذعان کرد: علاوه بر ۱۱ هزار اصله نهال که در شهرستان‌های مذکور کاشته می‌شود، ۲۰۰ هکتار زمین آماده کشت نیز در شهرستان‌های تفتان، مهرستان، فنوج، خاش و سیب و سوران در آیین آغاز بکار این طرح با ۳۰ هزار بذر پوشش داده می‌شود.
 
 وی با تأکید بر اهمیت حفظ و نگهداری نهال‌ها و عرصه‌های تحت کشت ادامه داد: در مجموع در افتتاحیه طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، ۴۱ هزار اصله نهال یا بذر در نقاط مختلف استان کشت می‌شود و باقی برنامه این طرح نیز طبق برنامه زمانی ۴ساله اجرا خواهد شد.
 
 بامری در پایان خاطرنشان کرد: روند کاشت نهال در این طرح از ۱۱ آذر آغاز شده و تا پایان سال به‌تناسب زمان، شرایط اقلیمی و... در همه شهرستان‌ها تداوم خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار