ما جانبازان شیمیایی تمام این رنج و بلا را به جان می خریم اما حاضر نیستیم خم به ابروی مولا ورهبرمان بیفتد.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۵۶
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: سعادتی شب گذشته به دیدار جانبازی سرافراز و بی ادعا از گروه بچه های حاج قاسم، سردار لال بخش بامری یل بلوچستان، مردی از خطه دلگان مرکز وحدت وانسجام استان رفتیم و در این شب سرد پاییزی در کنار این دلاور مرد غیور بلوچ بودیم.

وی افزود: سردار سرافراز، اگرچه  به علت عوارض بمب های شیمیایی در دوران دفاع مقدس بیمار و رنجور بود درد و آلام حاصله و سرفه های شدید آرام و قرار نداشت، اما این رزمنده، روزگاری نه چندان دور یار شفیق حاج قاسم سلیمانی بود.

ناظری ادامه داد: حاج قاسم، مردانگی، شجاعت، زیرکی و چالاکی این فرزند قهرمان و وفادار سیستان و بلوچستان را دیده بود که عاشقش شده و دوستش داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حاج لال بخش فرمانده محور و نیروی زبده اطلاعاتی دیروز لشکر ۴۱ ثارالله، امشب خاطراتی نغز و دلنشین از رزم بی امان خود در کنار حاج قاسم سلیمانی گفت، از تلخی ها و شیرینی های شبهای عملیات، از امدادهای غیبی شب های شناسایی و هنگامه نبرد، خاطراتی که متاسفانه هیچ جا نوشته نشده، ثبت نشده و شاید خدای نکرده اگر دیر بجنبیم فرصت ثبت و ضبط هم پیش نیاید.

وی تصریح کرد: هرچند این جانباز دلاور تا کنون سه مرحله به عینه به شهادت رسیده و روح از بدنشان مفارقت نمود اما خواست خدا این بود که در هرسه مرحله مجددا به این دنیا برگردد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که برگشت، تا ایرانشهر، دلگان و بلوچستان خالی از این نماد شهید و شهادت و این شهید زنده نباشد، ادامه داد: امشب متوجه شدم این جانباز از نبود داروهای خاص جانبازی و شیمیایی شدیداً اذیت و نگرانند تا جایی که گفتند، حاضرم حقوق ندهند ولی داروی ما مهیا باشد.

وی با اشاره به این نکته که این کلام او خیلی دلم را سوزاند ولی حیف که کاری نمی شود کرد، بیان کرد: خدا آمریکا و هم پیمانانش را که با اعمال تحریم های سخت اینگونه با جان مردم بازی میکنند لعنت کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: وقتی دید بنده ناراحت شدم، گفتند: نگران نباشید، ما جانبازان شیمیایی تمام این رنج و بلا را به جان می خریم اما حاضر نیستیم خم به ابروی مولا ورهبرمان بیفتد.

وی ادامه داد: این جانباز گفت حاضریم این نفس های به شمارش افتاده برود و برنگردد اما رهبرمان سرش بسلامت باد.،در دل به وجود این فرزند و یل بلوچستان افتخار کردم و با خود گفتم: آیا بار دیگر تاریخ شبیه به این نسل به خود خواهد دید؟

ارسال نظرات