دکتر اکبری‌فرد؛

دانشجو، مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت سرافراز است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در نشست دانشجویی به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: دانشجو، مظهر اقتدار و بالندگی یک ملت سرافراز است.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۶۲
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکترحسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تبریک ۱۶ آذر ماه روز دانشجو یاد و خاطره شهدای دانشجو را گرامیداشت و گفت: ۱۶ آذر به‌عنوان روز دانشجو، نماد شجاعت، پایمردی و ازخودگذشتگی دانشجویانی است که با تکیه بر روحیه آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی با نثار جان خویش وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اثبات کردند.
وی در ادامه سخنان خود را با بیان شهید بهشتی (ره) آغاز کرد که گفتند: "دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز جامعه قضا می‌شود" وی گفت: منظور این است که دانشجو باید یکی از آگاه‌ترین افراد جامعه در همۀ حوزه‌های دینی، فرهنگی، سیاسی و… باشد که اگر نباشد کل جامعه ضرر می‌کند و آسیب می‌بیند.
رئیس دانشگاه افزود: همانگونه که هیچ وقت نماز قضا جای نماز اول وقت را نمی‌گیرد، اقدامی که به موقع صورت نگیرد هم ممکن است تاثیری نداشته باشد و دردی را دوا نکند. یک دانشجو باید آگاه باشد، از مسائلی که در جامعه رخ می‌دهد؛ زیرا دانشجو قشر تحصیل کردۀ جامعه است و اگر هم آگاه نیست باید در این راه تلاش کند.
دکتر اکبری فرد ادامه داد: ان شاالله در این چنین جلساتی ما بتوانیم مطالبات به حق جامعه را که برای رفع مسائل جامعه اسلامی اهمیت دارد به موقع و به هنگام انجام بدهیم چرا که ممکن است قضا و دیر شود.
رئیس دانشگاه اظهار داشت: امیدوارم دانشجویان عزیزی که با امید و انگیزه پا در راه علم آموزی و خردورزی نهاده‌اند، در این مسیر ارزشمند، با جدیت، از فرصت جوانی و دانشجویی بهره ببرند تا پس از فارغ التحصیلی فردی دارای نگرش علمی، پرسشگر و کاوشگر، متعهد به حرفه خود و عاشق مردم و میهن بوده و نقش محوری خود را در مسیر شکوفایی، رشد، اعتلا و توسعه کشور ایفا نمایند.

ارسال نظرات