خبرهای داغ:
دامغان_ بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان همزمان با روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۶۱۶۷۵
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان همزمان با ١۶ آذر، روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر می باشد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

“وَ لْیَأْخُذُوا حِذْرَهُمْ وَ أَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذِین کَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُمْ مَیْلَهً وَاحِدَهً…

و باید جانب احتیاط را رعایت کنند و سلاح‏ های خود را داشته باشند، [زیرا] کافران دوست دارند که شما از ساز و برگ و سلاح‏هایتان غافل شوید تا یکباره بر شما بتازند.” نساء/١٠٢

١۶ آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) :
روز دانشجو نمایانگر روح عدالت طلبی، استکبار ستیزی و آزادی خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام ناب محمدی است.
دلیر مردانی که خود را در امتداد مظلومیت همه مستضعفان، محرومان و ستم‌دیدگان در برابر مستکبران تاریخ می دیدند وهرگز سلطه استکبار را حق مردم ایران نمی دانستند.

امروز دانشگاه های ایران سنگر مبارزه و جهاد علمی است و به فرموده ی بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره): اگر دانشگاه را سست بگیریم همه چیزمان از دستمان خواهد رفت.

در منطقه ای که فتنه گران از هر سو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که ثمره خون‌های پاک هزاران جوان دلباخته مکتب عاشوراست، نشانه رفته اند، دانشجویان عزیزمان به عنوان قشر آگاه و علمی جامعه وظیفه ای صدچندان بر دوش دارند و در این شرایط که به فرموده رهبر معظم انقلاب، افسران جنگ نرم در خط مقابله با دشمنان داخلی و خارجی هستند، بایستی آمادگی علمی و بصیرتی خود را در تمام زمینه‌ها افزایش دهند.

شانزدهم آذر یادواره ای است برای ما دانشجویان تا با الهام از یک نقطه درخشان در طول تاریخ دانشگاه، امروز و فردای خود را روشن سازیم. شانزدهم آذر به ما می آموزد که نباید بر سر استقلال و آزادی و ایمان خود معامله کنیم، به ما می آموزد که از کاشانه خویش در برابر تهاجمات، مردانه تاپای جان دفاع کنیم.

شايد آن روز كه سنگ فرش‌های دانشكده فني دانشگاه تهران به خون سه شهيد دانشجو رنگين شد، سردمداران استكبار جهاني و در رأس آن آمريكاي جنايتكار، گمان نمي‌كردند كه اين روز، نقطه آغازين جنبشي خواهد بود كه از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدي‌ها، باكري‌ها و ... به پا خواهند خواست و هيمنه پوشالين امپراطوري شرق و غرب را در هم خواهند شكست، امروز برخي سليقه فكري خود را شيطاني كرده و بدون هيچ چشم داشتي برروي قلب تاريكشان نوشته اند: "اني احبك يا شيطان". امروز ما دانشجويان فهيم وآگاه اين مرز و بوم، همه آرمان هاي عدالت جويانه و آزادي و استقلال را در ذيل ولايت اولياي دين مي جوئیم و سخن امام عزيز خود را تكرار مي كنيم كه فرمودند در عصر غيبت مساله ولايت فقيه دنباله غدير است و امروز ما دانشجویان این مرز وبوم دستان خود را برای بیعتی دوباره با ولی فقیه زمان، امام خامنه ای (مدظلله العالی) بلند خواهیم کرد و اعلام می داریم در جهت حفاظت از آرمان های اصیل انقلاب، دست از پپیشتازی علمی و عملی برنخواهیم داشت و چون همیشه گام‌های استوار خویش را حول محور ولایت و همراه با ولی مان برخواهیم داشت.

پیام ١۶ آذر و نقش برجسته جنبش دانشجویی به حدی روشن است که دانشجوی و‌لایت‌مدار ایرانی با شناخت عمیق از سیاست‌های استعماری غرب و درک صحیح از شرایط دنیای امروز پس از نزدیک به ٧٠ سال از آن واقعه تاریخی توانسته است در سایه سار نظام جمهوری اسلامی نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب و قله‌های رفیع علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کند.

دانشجو با روشنفکری و آگاهی های خود هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند. ملت همیشه هوشیار ایران همواره در صحنه حاضر است.

در پایان به همه دشمنان و بدخواهان ملت و انقلاب می‌گوییم که خیال خام نفوذ و رخنه در توده‌های در هم فشرده ملت و در ذهن‌ها و قلب‌های بیدار دانشجویان خیالی خام و خواب پریشانی است که به فضل خداوند تعبیر نمی‌شود و به همه ایشان اعلام می‌داریم که فرزندان خمینی کبیر (ره) تا آخر بر سر آرمان‌های آن امام بزرگوار خواهند ایستاد و دستان متجاوز را قطع خواهند کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان ضمن پاسداشت روز ١۶ آذر،‌ روز استکبار ستیزی عهد قدیمی خود را بامقام عظمای ولایت،‌ حضرت امام خامنه ای، آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب تازه می‌کند و همنوا با شهدای دانشگاه تهران زمزمه می‌کند که:‌ تا شرک و کفر هست،‌ مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار