خزعلی، زنان را نماد تاثیرگذاری خواند و گفت: توانمندسازی، ایجاد صندوق‌های حمایتی و افزایش مشارکت در حل مسائل کشور از جمله برنامه‌های ما برای حمایت از بانوان است.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۰۳
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، انسیه خزعلی امروز در آیین افتتاح دومین کنگره ملی زنان تأثیرگذار که در محل گلزار شهدای کرمان و جوار مرقد مطهر سردار آسمانی برگزار شد، با گرامیداشت یادوخاطره شهدای غزه، اظهار داشت: هنوز هم صدای حاج قاسم در حوزه مقاومت می‌پیچد و هنوز هم عکس و اسم او ترس بر جان دشمن می‌اندازد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، بانوان و پشتیبانی آنها در مقاومت کشور را ستودنی خواند و بیان کرد: همه جا برای بانوان سنگر است و هرجا که باشند، شهر را زنده و پویا نگه می‌دارند.

وی عنوان کرد: کرمان هم در این امر مستثنی نیست، اینجا دیار دکتر صفارزاده است که مترجم قرآن بود و این روزها هم امثال خانم‌ها نعمتی و کردستانی در میدان افتخار هستند.

خزعلی اضافه کرد: این زنان هستند که تلاش می‌کنند جامعه رنگ‌وبوی بهشت بگیرد و عزت و سربلندی کشور حفظ شود.

وی زنان را نماد تاثیرگذاری خواند و با تاکید بر اینکه شناسایی آنها وظیفه دولت اسلامی است، عنوان کرد: پشتیبانی و حمایت از این بانوان باید در اولویت باشد.

خزعلی به اهداف این کنگره پرداخت و ابراز داشت: تقویت جریان انقلابی، معرفی زنان نخبه و توسعه فرآیند گفتمان صحیح در زمینه زن و خانواده بخشی از آن است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ادامه داد: غرب، زنان را هدف و اصالت آنها را مورد هجمه قرار داده است، در تلاش هستیم تا الگوی سوم زن را در راستای اهداف بیانیه گام دوم تقویت کنیم.

وی بیان داشت: توانمندسازی زنان، ایجاد صندوق‌های حمایتی و افزایش مشارکت در حل مسائل کشور از جمله برنامه‌های ما برای زنان است.

خزعلی از حضور ۹ هزار داوطلب کنش‌گر با هیأت علمی در این کنگره خبر داد و تصریح کرد: این افراد به صورت مردمی و افتخاری بوده و در ۸ کارگروه ساماندهی می‌شوند.

وی عظمت زن مسلمان در عرصه‌های مختلف را از دیگر اهداف این کنگره برشمرد و گفت: زنان جامعه ما از حوزه‌های مادری و عاطفی تا علمی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند، در تلاش هستیم از آنها تقدیر کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: حمایت، پشتیبانی، ساماندهی و رفع خلأها از جمله وظایف معاونت برای زنان است.

ارسال نظرات