خبرهای داغ:

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به مناسبت روز دانشجو

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به مناسبت ۱۶ آذر ۱۴۰۲ (روز دانشجو) بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۱۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به مناسبت ۱۶ آذر ۱۴۰۲ (روز دانشجو) بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است؛

رویداد بزرگ و ماندگار ۱۶ آذر ۱۳۳۲ که پیشران قوی و اولیه جنبش دانشجویی جهت آگاهی بخشی و بیداری هم نسل‌های خود و نسل‌های بعد جهت مبارزه با استکبار، استبداد و استحمار امپریالیسم شرق و غرب بود که با پیروزی انقلاب اسلامی به رشد و شکوفایی و بلوغ رسید.

وقایع ۱۶ آذر ۳۲ تا انقلاب ۵۷ و حوادث پس از آن و هم چنین تاریخ پر افتخار گذشته ایران بیانگر آن است که ملت ایران و سرآمد آن‌ها دانشجویان متعهد و انقلابی نه تنها در منطقه بلکه در جهان به جهت دارا بودن بینش سیاسی و پیشرو در دانش روز و مشی الهام گرفته از انبیاء و ائمه معصومین بویژه آقا امام حسین (ع) و واقعه عاشورا این خوی استکبار ستیزی و استقلال طلبی را در خود حفظ کرده و بدین سبب ثابت کرده است که این روش مبارزه با استکبار و حق طلبی، یک خاستگاه سیاسی ویژه و یا یک تاکتیک برای مکان و زمان مشخصی نیست، بلکه آرمان و هدفی است واقعی و عالی که باعث آگاهی و سعادت مردم ایران، منطقه و جهان خواهد بود.

دانشگاه هر چند محل جوشش علم و دانش است، اما از آن مهمتر محل پیدا کردن دید و بینش عمیق نسبت به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه خویش، منطقه، جهان و هم چنین مطالعه و یافتن دقیق معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی موجود و آینده نگری به تغییرات این معادلات در آینده سپهر سیاسی جهان امروز و فردا می‌باشد.

 بدین سبب دانشجو بویژه دانشجو متعهد انقلابی در کنار تحصیل علم و دانش باید هم و غم بیشتری در عمق بخشیدن به دیدگاه‌های سیاسی، عقیدتی و دینی خویش، جامعه و جهان داشته باشد تا در بزنگاه‌های تاریخ (بویژه امروز با راه انداختن جنگ‌های نرم و بدعت گذاری‌های عرفان‌های نو وشیطانی از سوی اطاق‌های فکر استکبار غربی عربی صهیونیستی) بتواند نقش حقیقی و بی بدیل خویش را ایفا کند. مقام معظم رهبری نیز ذیلا چنین رهنمود‌هایی را متذکر شده اند: از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد: اول، جریان مهم علم و تحقیق، دوم، جریان آرمان گرایی‌ها و آرمان خواهی‌ها و هدف گذاری‌های سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری (مدظله العالی).

ما بسیجیان دانشگاه این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی، دانشجویان گرامی تبریک عرض نموده، از خداوند متعال خواستاریم تا همه ما بتوانیم با بصیرت و هوشیاری و با پیروی کامل از منویات مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، گام‌های موثر جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها