شاهرود_ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از برگزاری اولین جشنواره سالانه کشوری با عنوان روستای دوستدار محیط زیست و بدون شکارچی در روستای نردین خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۱۷
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج، به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود نشستی با حضور دهیار و شورای اسلامی روستای نردین بخش کالپوش شهرستان میامی در محل این اداره برگزار شد.
در این نشست، عراقی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شاهرود با بیان اینکه طبق بررسی انجام شده در تشکیل پرونده‌های قضایی در خصوص جرایم شکار و صید در شهر‌ها و حاشیه مراکز جمعیتی پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و بویژه روستای نردین با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر تنها روستایی هستند که هیچ پرونده شکار و صیدی در چند دهه گذشته نداشته است و تاکنون طبق تحقیقات و بررسی حتی یک نفر شکارچی نداشته است.
او با تقدیر و تشکر و سپاس از مردم و مسئولان محلی این روستا خواستار برگزاری اولین جشنواره سالانه کشوری در این روستا با نام (اولین روستای دوستدار محیط زیست و بدون شکارچی) در کشور شود.
در ادامه دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای نردین ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از این اتفاق با ابراز تأسف از وضعیت حال حاضر پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق قول مساعدت و همکاری همه جانبه در حفظ این زیستگاه با ارزش را خواستار شده و در خصوص برگزاری جشنواره پیشنهاد برگزاری آنرا در ماه‌های اردیبهشت هر سال دادند.
گفتنی است طبق توافق اولین همایش این جشنواره در دی ماه ۱۴۰۲ در محل روستای نردین برگزار خواهد شد که این جشنواره سبب برکات برای حفظ و احیا منطقه و‌ترغیب سایر جوامع بومی و محلی در اطراف پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها