سردار مجیدی:

بسیج دانشجویی باید در مطالبه‌گری و تربیت نیروی انسانی پیشران باشد

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید در موضوع مطالبه‌گری و تربیت نیروی انسانی پیشران باشد،گفت: بسیج دانشجویی به عنوان پیشران در بسیاری ازموضوعات می‌تواند تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۳۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مجیدی امروز در نشست صمیمی با دانشجویان بسیجی که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد با اشاره به فلسفه نامگذاری روز دانشجو، این روز را روز ضد آمریکا و استکبار و ضد سلطه معرفی و اظهار کرد: 16 آذر سال 1332 یک روز تاریخی است که تعدادی از دانشجویانی در آن به شهادت رسیدند و آرمان و پایه و اساس کار دانشجویی را که یک حرکت ضد استکبار و ضد آمریکایی بود بنا گذاشتند.

وی با اشاره به عملکرد و اقدامات صورت گرفته در بسیج دانشجویی استان، آن را مهم  و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: در طول دو سال گذشته و با توجه به اقدامات صورت گرفته در دوران بعد از کرونا که زمینه حضور فیزیکی با دانشجویان فراهم شد  کارهای بزرگی صورت گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به رسالت اصلی بسیج دانشجویی اشاره و خطاب به دانشجویان، تاکید کرد: جایگاه خود را خوب بشناسید و بدانید که در کجا زندگی می‌کنید؛ گاهی ما آنچنان درگیر کارهای جاری می‌شویم  که جایگاه شخصیتی خود را فراموش می‌کنیم، از خداوند بخواهید فرصت‌هایی برای همه شما فراهم شود تا بتوانید فکر و تعقل کنید.

وی بر خودسازی دانشجویان بسیجی تاکید و آن را تاثیرگذار در خدمت رسانی به نظام، انقلاب و کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه شما دانشجویان بسیجی در حوزه اجتماع قدم برداشته‌اید فرصتی برای خودسازی خود فراهم کنید چراکه اگر ما نتوانیم خودسازی کنیم علمی که کسب می‌کنیم در آینده برای جامعه مفید نخواهد بود و باید دقت کرد علمی که به دست می‌آوریم و تلاشی که داریم، از آن همراه با تقوا و ورع استفاده کنیم چراکه اثرات آن بیشتر خواهد بود.

سردار مجیدی با بیان اینکه بسیج دانشجویی جمعی را رهبری و هدایت می‌کند، بنابراین ابتدا باید به خودسازی پرداخته و خود را برای کارهای بزرگ که پیش رو دارد آماده کند، تصریح کرد: بسیج دانشجویی در حال حاضر کارهای بزرگی انجام می‌دهد اما نباید به آن قانع باشد.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص تامین امکانات و تجهیزات بیان کرد: خیلی خود را درگیر موضوعات امکانات و تجهیزات نکنید، کما اینکه ما در بسیاری از شرایط با کمترین امکانات بهترین نتیجه را گرفتیم و کاربه خوبی انجام شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: از روز اول انقلاب تا به امروز مشکلات بوده و هست و در آینده هم خواهد بود؛ و حل آن بستگی به این دارد که چطور می‌توانیم از امکاناتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید در موضوع مطالبه‌گری و تربیت نیروی انسانی پیشران باشد، اظهار کرد: بسیج دانشجویی به عنوان پیشران در بسیاری ازموضوعات می‌تواند ما را همراهی کند و تاثیرگذار باشد.

سردار مجیدی به موضوع کمبود معلم در کشور و برنامه‌های سپاه برای کاهش اثرات این مشکل اشاره و بیان کرد: امروز اساس کار سپاه و مجموعه‌هایی که دارد بر روی موضوعات دانش‌آموزی پیش رفته است.

وی با تأکید بر به کارگیری معلمان متخصص به ویژه در تدریس درس آمادگی دفاعی بیان کرد: ورود بسیج دانشجویی در این عرصه اثربخش است و می‌تواند این کار را  به خوبی انجام دهد.

* گیرو بندهای اداری علت اصلی فرار سرمایه و عقب ماندگی استان همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد که باید رفع شود، گفت: استان همدان یکی از ثروتمندترین استان‌ها از نظر دارایی و ثروت است.

وی علت اصلی عقب ماندگی استان را فرار سرمایه  دانست و اضافه کرد: سرمایه‌گذار نمی‌تواند در استان سرمایه‌گذاری کند و اگر بخواهد این کار را انجام دهد موانع بسیار است و به قدری گیر و بند اداری در استان همدان بالا است که راهی برای سرمایه‌گذار نیست بنابراین از بسیج دانشجویی استان انتظار داریم که در این زمینه‌ها بیشتر فکر و تمرکز کند.

سردار مجیدی با بیان اینکه اگر بسیج دانشجویی می‌خواهد مطالبه‌گری کند باید واقعیت‌ها را بهتر ببیند، تصریح کرد: وقتی واقعیت‌ها را بهتر ببینید رفتار شما برای رفع مشکل فرق می‌کند و بهتر می‌توانید تاثیرگذار باشید.

وی با اشاره به همکاری سپاه استان با استانداران برای حل مشکلات استان بیان کرد: سپاه استان برای حل مشکلات همواره در کنار دولت‌ها بوده و در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: با آغاز به کار دولت سیزدهم و روی کار آمدن استاندار جدید نیز آمادگی خود را در راستای حل مشکلات استان اعلام کردیم و شاید بیشترین قراردادهای ما در این دولت و طی این دو سال بسته شد و یک هزار میلیارد تومان قرارداد پیمانی بستیم تا کار انجام دهیم و هر جایی که پیمانکاران دیگر پای کار نیامدند ورود کردیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، بر لزوم بکارگیری نیروهای مردمی در انجام کارها تاکید و خاطرنشان کرد: شما باید پشتیبانی فکری انجام دهید و دقت کنید گرچه کارها و اقدامات صورت گرفته جهادی مهم است اما باید دید چقدر موفق شده‌ایم مردم منطقه را پای کار بیاوریم که این مهم است.

سردار مجیدی به موضوع آبرسانی به روستای میرزا حصار شهرستان بهار توسط سپاه و همراه کردن مردم منطقه برای انجام کار اشاره و عنوان کرد: چندین سال بود که این روستا آب نداشت و طی 5 سال با تانکر آبرسانی انجام می‌شد که ما توانستیم با همراه کردن مردم منطقه ۸۰ کیلومتر لوله‌کشی برای آبرسانی به چندین روستای شهرستان بهار را انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار