مدیر تولید شرکت کشتی سازی اروندان در گفتگو با بسیج:

هدف ما توسعه صنعت ناوگان جمهوری اسلامی ایران است

زنجان _ مدیر تولید شرکت کشتی سازی اروندان گفت:هدف ما توسعه صنعت ناوگان جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تمام ظرفیت ها است.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۴۳
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

هدف ما توسعه صنعت ناوگان جمهوری اسلامی ایران است

مهندس نجم زاده عیدانی، مدیر تولید شرکت کشتی سازی اروندان در حاشیه بازدید فرهنگیان استان زنجان از کارخانه کشتی سازی اروندان در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که کشتی سازی اروندان در اختیار عراقی‌ها بود توانستیم به همت و تلاش رزمندگان اسلام این کارخانه را از دشمن پس بگیریم.

وی تصریح کرد: تا کنون توانسته ایم ۴ فروند شناور تندرو ۴ موتور آلومینیومی را ساخته و در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهیم.

مدیر تولید شرکت کشتی سازی اروندان در خصوص دو فروند شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران گفت:در ایران تنها شرکتی هستیم که به این فناوری دست یافته ایم که با سازه کاملا آلومینیومی به طول ۴۷ متر و عرض ۱۲ متر این شناور‌ها ساخته شده است و می‌توان گفت این مسیر در خودکفایی کشورمان در صنایع دریایی بسیار حائز اهمیت است.


نجم زاده عیدانی خاطرنشان کرد:در حال حاضر در حال ساخت دو فروند شناور نفتکش برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا بتوانیم صنعت ناوگان جمهوری اسلامی را توسعه دهیم.

گفتنی است شرکت کشتی سازی اروندان در حفار شرقی کنار رودخانه کارون و در محدوده‌ی شهرستان خرمشهر واقع می‌باشد که در سال ۱۳۵۲ با انتقال تکنولوژی ساخت شناور‌های ناوچه‌های کشتی مرزی مورد نیاز ژاندارمری سابق و سرمایه گذاری بخش خصوصی تاسیس شد و پس از ساخت بیش از ۵۰ فروند از این نوع شناور‌ها در سال ۱۳۵۹ به اشغال بعثی‌ها درآمد و پس آزاد سازی خرمشهر به دستور دولت وقت به دست کارگران شرکت بازسازی و شروع به کار نمود و نام آن به شرکت کشتی سازی اروندان تغییر پیدا کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار