خبرهای داغ:
یکی از راهکار اجرایی برای ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه و مدارس می‌توان به برگزاری نماز جماعت در اماکن زیبا، استفاده از امکانات مناسب ،پخش اذان با صوت خوش باشد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۸۲
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال بختیاری؛به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو،جلسه هفتگی آموزش و توسعه و ترویج فرهنگ نماز در پایگاه مقاومت امام خمینی پردنجان برگزار شد.

سرکار خانم کاظمی، با گرامیداشت روز دانشجو،اقامه نماز و ترویج نماز را موجب تقویت ایمان و پایبندی جوانان و نوجوانان به اسلام دانست و  گفت:خط سیر عبادی اولیاءالله عبادت و تضرع در پیشگاه خداوند است که اوج قله آن در نماز حضرت فاطمه زهرا  سلام الله علیها نمایان می‌شود.

وی تاکید کرد:خلاقیت و ابتکار یکی از شروط اساسی تبلیغ و فرهنگ سازی نماز به ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان است.

کاظمی افزود:در دورانی قرار داریم که با پیشرفت فناوری اطلاعات، سرگرمی کودکان،نوجوانان و جوانان به سمت فضای دیجیتال و فضای مجازی سوق داده شده است که اهمیت آموزش نماز و دیگر دستورات و فرایض الهی را مضاعف می‌کند.

وی اضافه کرد: برای ترویج و گسترش فرهنگ نماز و گرایش و انگیزه بیشتر جوانان ونوجوانان به‌سوی این فریضه الهی باید به سمت استفاده از ایده‌های بکر، خلاقانه و نوآورانه گام برداشت.

وی در پایان سخنان خود تاکید داشت: از جمله راهکار های اجرایی جهت ترویج نماز در دانشگاه ها و مدارس را، ایجاد فضای مناسب ،پخش اذان با صوت خوش توسط دانشجویان خوش صدا،برگزاري مسابقات متعدد و متنوع پيرامون نماز،بهره مندي از امام جماعت و روحانيت خوش فكر و جوان در امر نماز جماعت، معرفي شخصيت هاي برجسته مذهبي و اساتيد دانشگاه به عنوان الگو و اسوه قرار دادن، ... عنوان کرد.

ارسال نظرات