خبرهای داغ:
سوری خبر داد

بهسازی و مقاوم سازی ۵۳ درصد از روستا‌های شهر همدان

همدان-رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان از بهسازی و مقاوم سازی ۵۳ درصد از واحد‌های مسکن روستایی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۲۵۹
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، داوود سوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در این شهرستان ۵۳ درصد از این واحد‌ها مقاوم‌سازی شده و مابقی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان همدان ۲۳ هزار و ۶۱۱ واحد مسکن روستایی وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد آن پایان کار دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان همدان افزود: سهمیه بهسازی و مقاوم‌سازی روستا‌های همدان یک هزار و ۷۰۰ فقره است که از این تعداد یک هزار و ۴۲۰ فقره به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و از این میزان افراد معرفی شده ۷۵۰ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.

وی با اشاره به کم‌کاری بانک‌ها  و همکاری در پرداخت تسهیلات مسکن ادامه داد: عدم همکاری بانک‌ها و سخت‌گیری  برای پرداخت تسهیلات مسکن می‌تواند لطمه‌ای جدی به این موضوع وارد  کند و باعث شده روند عقدقرارداد تسهیلات مسکن روستایی به کندی انجام شود.

سوری در ادامه با بیان اینکه هنوز ضمانت زنجیره‌ای در بانک‌های عامل همدان محقق نشده است، ابراز کرد: در حال حاضر گرانی مصالح موجب شده متقاضیان رغبتی برای دریافت تسهیلات نشان ندهند چرا که تسهیلاتی که دریافت می‌کنند اندکی از ساخت  و ساز را پوشش می‌دهد و به علت اینکه بیشتر متقاضیان از قشر محروم محسوب می‌شوند بنابراین در خصوص آورده متقاضیان مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه با ابلاغ تسهیلات  ۳۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی دغدغه این موضوع رفع خواهد شد، گفت: بر این اساس  باید بانک‌های عامل همکاری خوبی را با مردم داشته باشند تا متقاضیان بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند و سرپناه امنی برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار