خبرهای داغ:
حجت الاسلام کمندانی:

منش سیاسی حضرت زهرا(س) جهاد تبیین بود

همدان- مدرس عقیدتی گفت: منش سیاسی حضرت زهرا(س) همان جهاد تبیین بعد از شهادت پیغمبر اکرم(ص) بود.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۲۰
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
منش سیاسی حضرت زهرا(س) جهاد تبیین بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا کمندانی در کلاس اخلاق  کارکنان سپاه ناحیه همدان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: منش سیاسی حضرت زهرا(س) همان جهاد تبیین بعد از شهادت پیغمبر اکرم(ص) و به دو طریق بود.

وی با بیان اینکه اولین طریق افشاگری در دفاع از امامت بود، گفت: بحران سیاسی زمان حضرت زهرا(س) جریان سقیفه و انکار غدیر بود، که آن حضرت با جهاد تبیین فتنه را افشا کرد.

این مدرس عقیدتی با اشاره به اینکه حضرت فرمود «مَثَلِ امام مثل کعبه است که باید مردم به دنبال امام باشند»، افزود: امام همانند نخ تسبیح است که اگر نخ پاره شد دانه‌ها و جامعه از هم می‌پاشد.

وی با بیان اینکه حمایت از امام، از ارکان اعتقادی و از فروع دین است، ابراز کرد: دومین طریق آسیب شناسی و آفت زدایی است.

کمندانی ادامه داد: حضرت زهرا (س) طی خطبه‌ای در جمع زنان مهاجر و انصار فرمودند سه عامل باعث اتفاق افتادن سقیفه شد؛ اول پیروی از شیطان، دوم نفاق که نفاق دو گونه بود نفاق در مکه و نفاق در مدینه چراکه نفاق در بین دینداران رشد و نمو می‌کند و در جامعه دینی شکل می‌گیرد و سومین دلیل تحمل نکردن عدالت علی بود.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمود کتاب الله و عترت امانت من هستند، اما دیدید چه با قرآن و فرزند رسول الله انجام دادند، امانت بیت المال است، خون شهید، پست و مقام، امام معصوم و ولی فقیه است.

این مدرس عقیدتی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک سیاستگذار سیاستمدار بود، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) برای مادران در تربیت فرزندان، در وفاداری به شوهر، برای یک دختر در علاقمندی به پدرش، برای یک زن خانه‌دار در مدیریت خانه با وجود فقر و برای بندگان متهجد به عنوان یک عبادت کننده الگو است.

وی با اشاره به معرفت سیاسی ایشان بیان کرد: مشی سیاسی حضرت زهرا(س) این بود که دین بیرون از سیاست نیست و با راه‌های مختلف به مسلمانان و شیعیان فهماند که من مدافع امیرالمومنین، مدافع ولایت و مدافع اسلام هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار