بانوان محله یخدان میبد بافت یک عدد قالی را به پایان رساندند و فرش دستباف خودشان را برای تامین هزینه ساخت و ساز صحن حضرت زینب در کربلای معلی اهدا کردند.
کد خبر: ۹۵۶۲۵۷۴
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد؛ بانوان این قالی به ابعاد ۲ و نیم در سه و نیم را از ۲۱ مرداد به مدت چهار ماه بافتند. آن‌ها همه خوشحال بودند که در بافت قالی نقش داشتند و نقوشی را با یاد و نام حضرت زینب (س) بر تار‌ها گره زده‌اند و اکنون آن نقش و نگار‌ها را با جدا شدن قالی از دستگاه به یکباره می‌بینند.
در هنگام ورود به منزل پدر شهید علی بمان قانعی مکان بافت قالی بوی اسفند به مشام می‌رسد. حضور جمعی از بانوان در حیاط منزل یادآور رونق و دورهمی خانواده‌ها در زمان‌های نه چندان دور است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات میبد در این ارتباط گفت: اکنون بیش از ۱۰ دستگاه قالی در سطح شهرستان داریم که با همت بانوان قالی‌هایی بافته می‌شود و مبلغ فروش قالی‌ها برای ساخت صحن حضرت زینب (س) اهدا می‌شود.
علی محمد اسعدی افزود: برای تکمیل ساخت و ساز صحن حضرت زینب (س) یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیاز است، ۳۵۰ میلیون جمع شده و اکنون با پایان بافت این قالی و فروش آن ۴۵۰ میلیون تومان جمع می‌شود.
عباسعلی دهقانی مسئول نذورات عبتات عالیات نیز به جمع آوری نذورات در مساجد برای اهدا به عتبات عالیات اشاره کرد.
به گفته فلاح مسئول بافندگان قالی عتبات عالیات در محله یخدان، بانوان محله تاکنون ۱۸ قالی برای عتبات عالیات بافته‌اند. تعداد زیادی از بانوان محله یخدان با شور و علاقه خاص قالی‌ها را می‌بافند.
وی با بیان اینکه بافت هر قالی چهار ماه طول می‌کشد. اظهار کرد: بافت این قالی توسط ۱۴ نفر از بانوان بسیجی انجام شد. تعدادی از بانوان صبح‌ها و تعدادی نیز بعد از ظهر‌ها برای بافت قالی به این منزل متعلق به پدر و مادر شهید علی بمان قانعی می‌آمدند و بافت قالی را به همت آن‌ها به پایان رسید.
گفتنی است مراسم اهدای قالی دستباف بانوان یخدان با حضور خانم‌ها صولت صداقت مسئول بانوان عتبات عالیات و زهرا صادقی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خاتون و همراه با مرثیه خوانی مداح اهل بیت علی فلاح و فرزندش مرتضی به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد.

ارسال نظرات