فرمانده سپاه مهران مطرح کرد؛

روایتی از اهداف دشمن در اغتشاشات سال گذشته

فرمانده سپاه مهران گفت: دشمن در اغتشاشات سال گذشته از حجاب به‌عنوان مقدمه‌ای برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۵۶۲۶۹۰
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، روح‌الله زیدی گفت: در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۱، کشور ما با توفیقات متعدد و فرصت‌هایی در عرصه داخلی و خارجی روبرو بود که می‌توانم به این موارد اشاره کنم:

 

مورد اول همت و همدلی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در حل معضلاتی چون بحران کم‌آبی، قطعی برق، بلایای طبیعی و اجرای طرح‌های تحولی اقتصادی .

 

مورد بعدی عدم پیشرفت پروژه‌های منطقه‌ای آمریکا و عصبانیت از تأثیرگذاری راهبردیِ مدیریت رهبر انقلاب در شکست نقشه آن‌ها.

 

همکاری راهبردی ایران و روسیه (قرارداد راهبردی ۲۰ساله) و برقراری کریدور شمال - جنوب و نیز همکاری راهبردی با چین (قرارداد راهبردی ۲۵ساله) و احیای ایده یک کمربند یک راه (احیای راه ابریشم) در کنار افزایش حضور چین در غرب آسیا نیز در این زمینه مهم بود.

 

همچنین روند تشکیل دولت در عراق، دستاورد لبنان در تعیین مرز آبی با رژیم، فعال‌شدن کرانه باختری علیه رژیم به‌موازات چالش‌ها در افغانستان و پاکستان نیز در همین مقطع دارای اهمیت بود.

فرمانده سپاه مهران گفت: تداوم پیشرفت برنامه هسته‌ای با حرکت به سمت غنی‌سازی ۶۰% و افزایش قدرت منطقه‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران (بخصوص قدرت پهپادی)، توسعه نقش‌آفرینی منطقه‌ای از غرب آسیا تا قفقاز و اروپای شرقی و نیز همراهی قشرهای مختلف جامعه در مراسمات ملی و مذهبی همچون جشن عید سعید غدیر، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع)، موج بین‌المللی سرود سلام فرمانده در عرصه فرهنگی - اجتماعی را در همین بازه زمانی می‌توان در نظر گرفت که این شرایط منجر به بروز اضطراب و نگرانی‌های راهبردی آمریکایی‌ها و شرکای محلی آن برای ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی شد.

 

زیدی گفت: در مقطع مهر و آبان (شروع سال تحصیلی و نزدیک‌شدن به سالگرد آبان ۹۸)، مسئله حجاب، آزادی زنان و جوانان به‌عنوان نقطه هدفِ فعال‌سازی بسترها، بازیگران و ابزارهای تولید بی‌ثباتی در داخل کشور موضوعیت یافت تا ضمن تولید پتانسیل اعتراضی، زمینه فشارهای حقوق بشری را فراهم نماید؛ بنابراین وقوع حادثه فوت خانم مهسا امینی با ویژگی‌های دخترِ جوان کُرد سنی به‌عنوان یک شتاب‌دهنده به برنامه‌ریزی دشمن عمل کرد.

 

وی بیان داشت: اندیشکده‌های وابسته به هیئت حاکمه آمریکا با بررسی و آسیب‌شناسی اعتراضات در ایران به‌ویژه وقایع آبان ۹۸ فعال شده و به تمرکز بر حوزه زنان و جوانان برای براندازی بلندمدت جمهوری اسلامی توصیه می‌کردند. به طور مثال در گزارش مؤسسه FDD تأکید می‌کنند که تظاهرات آینده در ایران احتمالاً متضمن خشونت بیشتری اعم از خرابکاری علیه اموال عمومی و... است و احتمالاً اعتراضات به‌صورت انفجاری و با فواصل کوتاه‌تر بین هر قیام رخ می‌دهد.

 

فرمانده سپاه مهران گفت: سرویس‌های جاسوسی در جمع‌بندی خود در اواخر مرداد ۱۴۰۱ تأکید داشتند که عملیات در خصوص حجاب اجباری مقدمه‌ای برای براندازی نظام خواهد بود، لذا با تمرکز بر موضوع حجاب اجباری به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی موجی از مخالفت در مورد حجاب را ایجاد کردند، همچنین وجود برخی زمینه‌های اجتماعی - فرهنگی و روانی نیز شرایط را برای تمرکز و نقش‌آفرینی دشمن مهیا کرده بود، از برخی نارضایتی‌های اقتصادی و معیشتی در میان اقشار مردم و تبدیل آن به اغتشاش در جامعه به‌ویژه به دلیل تداوم مشکلات اقتصادی به استناد نظرسنجی‌ها تا تأثیر مخرب گسترش شبکه‌های مجازی، استفاده از ماهواره، VOD و بازی‌های رایانه‌ای طی دههٔ گذشته (به‌ویژه در سال‌های کرونا) بر نوجوانان و جوانان (تولید حس اعتراض، هیجان، خشونت و لذت‌طلبی در این نسل) و شکل‌دهی سبک زندگی بافاصله از هنجارهای رسمی و ارزشی نظام است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تشدید تغییر مرجعیت جامعه از نخبگان به چهره‌ها و اینفلوئنسرها در سال‌های اخیر و نیز تولید محتوا حول محور حقوق زنان و جوانان، زن قربانی و تخریب حجاب؛ به‌موازات تحریک به تقابل با پلیس، گشت ارشاد، دستگاه قضایی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر توسط رسانه‌های معارض، شبکه نمایش خانگی، سینما و تئاتر طی چندماهه منتهی به این رخداد و در نهایت تئوری‌پردازی خشونت و ظلم نهادینه در نظام و حتی اسلام و تولید تنفر از قشر مذهبی و هوادار نظام و تعمیق دوقطبی‌های سیاسی - اجتماعی نیز قابل‌مشاهده بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار