سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:ترویج زایمان طبیعی در ایلام نیازمند فرهنگ سازی است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۹۶
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت حیدری‌زاده روز سه‌شنبه در نشست دومین کمیته ترویج دانشگاهی زایمان طبیعی که در محل سالن اجتماعات دانشگاه ایلام برگزار شد با اشاره به اهمیت تحلیل داده‌های آماری درباره زایمان‌های طبیعی، اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی اختصاصی آمار تحلیلی درصد بالای سزارین در مراکز درمانی باید بررسی و تحلیل شود تا با ارائه راهکارهای لازم آمار زایمان طبیعی در سطح استان افزایش یابد.

 

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ضروری است گروه‌های تخصصی زنان، بیهوشی و مامایی در جلسات ویژه گایدلاین‌های زایمان بدون درد را احصاء و با آموزش به ماماها در جهت ترویج زایمان طبیعی با جدیت اقدام کنند.

 

 

 وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در راستای ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه های ایلام همکاری لازم را در این زمینه داشته و محتواهای آموزشی را منتشر نماید و نسبت به ترغیب و تشویق خانوارها و بانوان به زایمان طبیعی اقدام کند.

 

 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه نیز بر اهمیت اجرایی‌سازی مواد قانونی جوانی جمعیت در ارتباط با ترویج زایمان طبیعی اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای سلامت مادر و نوزاد و نقش حضور همراه آموزش‌دیده و برای کاهش سزارین به‌ویژه سزارین نخست زا و بار اول باید اقداماتی صورت گیرد.

ارسال نظرات