فرمانده نیروی انتظامی ایلام:

آغاز طرح ترافیک زمستانه در محورهای مواصلاتی استان

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: طرح ترافیک زمستانی در محورهای مواصلاتی ایلام از امروز هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۹۹
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال سلمانی روز سه‌شنبه در رزمایش آغاز طرح ترافیک زمستانی ایلام اظهار کرد: هر سال با شروع فصل زمستان و بارش نزولات آسمانی از ۲۰ آذرماه تا ۲۰ اسفندماه رزمایش طرح ترافیک زمستانی در سطح کشور اجرا می‌شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی ایلام با بیان اینکه ۴۰ گشت پلیس‌راه در این طرح مشارکت دارد، افزود: در این راستای این طرح، دستگاه‌های اجرایی مرتبط در کنار نیروهای پلیس‌راه و راهور در محورهای مواصلاتی داخل و خارج شهرها تعامل و همکاری ویژه را برای خدمات‌رسانی به مردم داشته باشند.

 

 سلمانی با بیان اینکه در طرح زمستانی سال گذشته تصادف‌های فوتی ۳۱ درصد افزایش یافت و ۳۴ نفر در محورهای مواصلاتی استان جان خود را از دست دادند، گفت: بیش از ۷۰۰ نفر نیز مجروح داشتیم و برای امسال نیروهای گشت پلیس در نقاط حادثه‌خیز مستعد تصادف مستقر می‌شوند.

 

سلمانی تصریح کرد: امید است با درنظرگرفتن وضعیت محورهای مواصلاتی استان و اقدامات بسیار خوبی که در حوزه زیرساخت با مدیریت جهادی استاندار و حمل‌ونقل و راهداری انجام شده است، میزان تصادفات جاده‌ای در استان کاهش یابد.

 

 وی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی به‌ویژه مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها را دارند، خواست قبل از اقدام به سفر اطلاعیه‌ها و اخبار موثق وضعیت جاده‌ها را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری و در طول سفر هم مقررات راهنمایی‌ورانندگی را رعایت کنند.

 

سلمانی ادامه داد: در حوزه برون‌شهری از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۰ درصد و درون‌شهری هم ۵۰ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای را در ایلام شاهد بودیم که این نشان از همراهی و احساس مسئولیت در بین مدیران و همراهی بسیار خوب مردم دارد.

 

وی در پایان افزود: از ابتدای سال جاری طرح توقیف خودروهای هنجارشکن، فاقد پلاک و پلاک مخدوش، شوتی و مخدوش در ایلام اجرا شده که در این راستا پنج هزار دستگاه خودرو توسط مجموعه انتظامی استان توقیف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار