رییس کمیته پروژه‌های عمرانی دولت گفت: استان سیستان و بلوچستان با الحاق زمین، طراحی و آماده سازی و پیشرفت فیزیکی مناسب واحد‌های مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان‌های پیشتاز‌تر در کشور بشمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۷۹
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، بنیامین شکوه فر افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات، دولت است که دراین زمینه مسئولان این استان اهتمام ویژه ای را در پیش گرفته اند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان از بهترین راه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن و برون‌رفت از مشکلات فعلی مسکن در کشور است که استان سیستان و بلوچستان در این زمینه گام های خوبی برداشته است.
رییس کمیته پروژه های عمرانی دولت گفت: با توجه به اینکه مطابق قانون جهش تولید مسکن، باید ۲۰ درصد اعتبار بانک‌ها به سمت مسکن حرکت کند و بانک‌ها مکلف به اعطای تسهیلات به این طرح هستند با دستور رئیس جمهور بسیاری از بانک ها پای کارآمده اند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید از اشتغال بیش از ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد.

عطاء اله اکبری افزود: امروز یکی از مهمترین اولویت های دولت مردمی سیزدهم رفع مشکل مردم در حوزه مسکن است و ما در این استان با تاسی از این سیاست، برنامه‌های جدی را در حوزه مسکن دنبال کرده‌ایم که نتیجه آن کسب رتبه دوم کشوری این استان در اجرای طرح قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک فرصت طلایی برای رونق کسب و کار در این استان است، تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با ساخت بیش‌ از ۳۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در افق چهار ساله، گردش مالی حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان را به همراه خواهد داشت.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان گفت: از مجموع ۳۶ هزار و ۴۲۴ متقاضی تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۱ متقاضی اقدام به واریز وجه کردند و ۲۵ هزار و ۲۹۸ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.

اکبری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده است با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

ارسال نظرات