خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

ایران، جزء پنج کشور پیشرفته جهان در حوزه پهپادی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران، جزء پنج کشور پیشرفته جهان در حوزه پهپادی است.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۷۰
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در آیین الحاق پهپاد‌های کرار به منطقه پدافند هوایی شرق ارتش اظهار کرد: کار بسیار بزرگ و ارزشمندی در کشور رخ داده، در گذشته اگر یک پرنده نامشخص وارد حریم هوایی کشور می‌شد از زمین یک موشک به آن می‌زدند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم جنگنده‌های ما به آن پرنده غیرمجاز هشدار می‌دادند، اما اکنون وارد فاز جدید و مرحله سوم و پیشرفته شده ایم.

قناعت اظهار داشت: ایران جز پنج کشور پیشرفته جهان در این حوزه است.

استاندار گفت: پهپاد کرار ما در هوا با موشک هوا به هوا، پرنده‌های مشکوک را هدف می‌گیرد و این کار بسیار ارزشمند است.

قناعت با بیان اینکه این توانمندی و قابلیت تنها در انحصار ابر قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا، روسیه و چین است، تأکید کرد: اینکه کشوری خودش به این توانمندی دست یابد، بسیار ارزش دارد و قابل تقدیر و ستودنی است.

وی افزود: آنچه که برای دشمن سخت و تلخ است و قابل هضم نیست این است که این توانمندی توسط جوانان و دانشمندان و مهندسان این کشور در نیرو‌های مسلح ما درست می‌شود بدون اینکه کمکی از بیرون دریافت کنند و از آن خدمات علمی بیرون بهره ببرند و این پهپاد‌های کرار را با اتکا به استعداد‌ها و ظرفیت‌های داخلی درست می‌کنند و این موضوع برای دشمن دردآور است.

استاندار با بیان اینکه در نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی کشور، فرماندهان و نیرو‌های مخلص و انقلابی حاکم هستند، افزود: این افراد تابع محض فرمانده معظم کل قوا هستند و وقتی جریان انقلابی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی حاکم باشد قطعاً شاهد توفیقات از این دست در نیرو‌های مسلح خواهیم بود.

قناعت عنوان داشت: فرماندهان نیرو‌های مسلح نگاه بسیجی، مخلصانه و بی ریا دارند و پای کار هستند و توان و عزم بسیار بالایی دارند.

وی عنوان کرد: وحدت رویه و تعامل خوبی بین نیرو‌های مسلح ما حاکم است و تنها نگاهشان به فرمانده معظم کل قواست.

قناعت متذکر شد: در نیرو‌های مسلح هیچ نوع تلاطمی وجود ندارد، به این دلیل که نیرو‌هایی انقلابی، مخلص و جان برکف هستند و به فرمانده معظم کل قوا نگاه می‌کنند.

وی اظهار داشت: پدافند هوایی شرق کشور تمرکزی بر خراسان جنوبی دارد و امروز اگر پرنده‌ای قصد ورود به حریم هوایی ما داشته باشد توسط پدافند هوایی شرق کشور رصد می‌شود که این امنیت پایدار را ایجاد می‌کند و این توفیق، حاصل تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های مسلح است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار