فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال، آزادی، هویت و اسلام خواهی ایران بزرگ برخوردار و پرچمدار آزادی و استقلال و پیشگام در حرکت های ضد استبدادی در طول تاریخ بوده است.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۷۲
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرلشکر حسین سلامی در اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان، افزود: آذربایجان پرچمدار نهضت مشروطه است با علما و سرداران آن، در سپهر فقاهت و علوم اسلام، علمای بردگی پرورش داده است که علامه طباطبایی، محمدتقی جعفری، علامه امینی از سلسله این بزرگان در کهکشان افتخارات آذربایجان بوده و نامشان درخشان است.

آذربایجان پیشگام در حرکت های ضد استبدادی در طول تاریخ بوده است
وی ادامه داد: نخستین شهدای محراب متعلق به آذربایجان است، قاضی طباطبایی و آیت الهی مدنی که اسوه تقوا و پارسایی بودند و آیات بزرگی امروز هدایت گر مردم قهرمان این دیار همچون آیت الله ال هاشم است.

سردار سلامی یادآور شد: بزرگترین افتخار این سرزمین وجود رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای است که شخصیت ایشان ریشه عمیقی در این سرزمین دارد که آرمان‌های انقلاب را که میراث امام راحل است برای نجات بشریت از ظلم تحقق می‌بخشد.

وی با بیان اینکه مردمان این سرزمین مردمان حماسه، وفاداری، ایثار و فداکاری هستند، اظهارداشت:  ۱۰ هزارماه رخسار از این سرزمین به سوی جبهه‌ها رهسپار شدند این نشانگر عظمت این مردم است که در راس شکوه ملت ایران جای گرفته است.

فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: در بهمن ۵۶ مردم تبریز پیشگام بودند و در حماسه نهم دی مردم تبریز آغازگر حضور مردم در عرصه دفاع  بودند و یک روز پیش از دیگر مردم به میدان آمدند.

سردار سلامی ادامه داد: شهدایی که در آسمان می‌درخشند مهدی باکری فرمانده آسمانی است که ایمان و استواری اش هنوز هم متجلی است، شهید یاغچیان و شهید علی تجلایی  که در آزادسازی سوسنگرد نقش آفرینی کرد.

وی اظهار کرد: عاشوراییان نام‌های مثال زدنی هستند به گلزار‌های شهدا سر بزنید از همه عملیات‌ها شهیدی می‌بینید از ارتفاعات کردستان  گرفته تا دشت‌های جنوب این خطه شهید دارد و لشکر آن خط شکن با مردم صبورش بوده که کلمات قادر نیستند از شخصیت عظیم این مردم قدردانی کنند.

سردار سلامی با اشاره به سه سرباز در ارس نیز اشاره و بیان کرد: این مرزبانان نماد ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و زور هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا هدیه مردم  به این کشور و نظام است، خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب برای این مردم بس است که تاریخ و جغرافیای این سرزمین را می‌شناسند و با بیان عمیق آن را توصیف می‌کنند.

آذربایجان پیشگام در حرکت های ضد استبدادی در طول تاریخ بوده است

سردار سلامی گفت: شهیدان که برای گرامیداشت آن‌ها گرد هم آمدیم در نابرابرترین جنگ‌های بشر راه کفار را بر مسلمین بستند، دشمنانی که شرکا و متحدان خود دست به دست هم داده بودند تا نور اسلام را خاموش کنند و آنچه را که دوست دارند و می‌خواستند به مردم تحمیل کنند و زیر سلطه خود ببرند.

وی یادآور شد: دشمنان استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام را نمی‌خواستند، ولی قیام امام همه این نظریه‌ها را بر هم زد و مردم به میدان آمدند و جبهه‌ها سرازیر شدند چراکه در جغرافیای زمان جایی برای ضعیف نیست باید قوی بود و از ارزش‌ها دفاع کرد و شهیدان چنین بود که امروز هیچ کس یارای آن را ندارد به ملت ایران جسارت کند.

سردار سلامی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، از این حضرت به عنوان تجسم زنانه آیات ریالران یاد کرد و گفت: این روز‌ها رایحه عطر دل انگیز شهدای گمنام پیچیده است و عامل بقای و دوام هستند، ستون‌های محکمی که استوار ایستادند و خانواده آن‌ها جلوه ایثار و گذشت هستند دست و پای آن‌ها را می‌بوسم آن‌ها چشم و چراغ ما هستند.

وی در بخش  دیگر سخنان خود به جنایات اسرائیل در غزه پرداخت و افزود: دشمنان درصدد محروم کردن انسان‌ها از حقوق خود هستند و جنایات غزه نمود واقعی آن است که خانه‌ها را ویران می‌کنند، کودک کشی افتخار آن هاست کشتن زنان و پیران برای آن‌ها پیروزی است.

سردار سلامی تصریح کرد: این جنایات نهضت جهانی را برانگیخته است و ملت‌ها در همه نقاط دنیا به صحنه آمدند با خیل عظیم و این نشانگر زوال زودهنگام رژیم صهیونیستی است.

فرمانده سپاه پاسدارن افزود: آن‌ها توان رشد کودکان را ندارند و این نشانگر فروپاشی آن هاست، آمریکا در اخلاق و عرصه سیاسی شکست خورده است و امروز جهان واقعیت جنایات آمریکا را مشاهده می‌کند و فلسطین به برکت خون شهدا و ایثار جوانانش پیروز خواهد شد.


آذربایجان پیشگام در حرکت های ضد استبدادی در طول تاریخ بوده است
در این آیین با حضور سردار سلامی از تمبر یادبود کنگره و کتب منتشره در این راستا نیز رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها